۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۶۶۱۴۶

نشست ستاد اعتکاف چهارمحال و بختیاری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست اعضای ستاد اعتکاف چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
اعتکاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، نشست اعضای ستاد اعتکاف چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با تبریک حلول ماه رجب اظهار کرد: ماه رجب یکی از بافضلیت‌ترین ماه‌های سال بوده و شایسته است تا هرچه میتوان زمینه‌های بهره‌مندی از فضایل این ماه را در خود ایجاد کرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، برگزاری مراسم اعتکاف را یکی از مهمترین آداب و مناسک این ماه دانست و گفت: اعتکاف یکی از مهمترین آداب و عباداتی است که در ماه رجب باید به آن اهتمام ویژه‌ای داشت تا بتوان شکرگذاری خود را در برابر نعمت‌های الهی به جا آورد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه با اشاره به شکل‌گیری ستاد اعتکاف این استان افزود: تشکیل این ستاد میتواند در برگزاری هرچه بهتر مراسم اعتکاف و فراهم کردن بستر لازم برای استقبال افراد از این مراسم معنوی نقش مهمی ایفا کند.

 

در ادامه نیز حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: اعتکاف جایگاه ویژه و برکات بسیاری در طول تاریخ اسلام و در میان مسلمانان داشته اما با پیروزی انقلاب اسلامی این سنت حسنه از اهمیت و تأثیرات بسیاری برخوردار شده است.

 

حجت الاسلام اروجی، تعداد مساجد برگزارکننده مراسم اعتکاف را  104 مسجد برشمرد و گفت: این در حالی است که در سال گذشته هم 10 هزار نفر در 104 مسجد استان معتکف شدند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از رونمایی سامانه جامع نام نویسی اعتکاف در استان خبر داد و افزود: علاقه مندان به شرکت در این مراسم معنوی میتوانند از چهارشنبه هفته جاری به مدت یک هفته در این سامانه به آدرس www.etekaf-chb.ir  مراجعه و نام نویسی کنند./9457/پ203/ب

ارسال نظرات