۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۱۶۶۶۴۳
استاد حوزه علمیه ماکو:

میزان تقید رییس جمهور آینده نسبت به بایدها و نبایدهای اسلامی مهم است

خبرگزاری رسا ـ مدرس حوزه علمیه ماکو با تأکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی، تقید به باید و نباید‌های دینی و فرهنگ اسلامی در نظام مردم سالاری مبتنی بر معارف قرآنی را از سوی فعالان سیاسی مهم دانست.
اخلاق انتخاباتي

حجت الاسلام سیامک جعفرزاده، مدرس حوزه علمیه ماکو، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با بیان این که صحنه تبلیغات انتخاباتی نباید عرصه رواج بی‌ادبی‌های سیاسی باشد، اظهار داشت: کاندیداهای انتخاباتی به جای تخریب دیگران باید به ارائه طرح‌ها و برنامه‌های کاربردی و اجرایی برای پیشبرد هر جه بیشتر اهداف نظام اسلامی در عرصه داخلی و بین المللی بپردازند.

 

وی ادامه داد: بی‌ادبی‌های سیاسی نباید در جامعه رایج شود چرا که این امر در نهایت به ضرر مردم و جامعه تمام شده و دشمنان اسلام را در اهداف تفرقه افکنانه خود شادتر می کند.

 
این مدرس حوزوی تقید به باید و نباید‌های دینی و فرهنگ اسلامی در نظام مردم سالاری مبتنی بر معارف قرآنی را از سوی فعالان سیاسی مهم دانست و اضفه کرد: یکی از مهم‌ترین شاخصه های کاندیدهای اصلح حفیظ و علیم بودن به منافع و مصالح ملت و کشور است.
 
 حجت الاسلام جعفرزاده تصریح کرد: شخصی که به عنوان اولین فرد دستگاه اجرایی کشور انتخاب می‌شود باید عالم و با برنامه و هدفگذاری‌های متعالی وارد صحنه شود و بتواند با درایت و قدرت اجرایی کشور را به قله‌های رشد و شکوفایی نزدیک‌تر کند.
 
وی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی در توجه به مؤلفه‌های انتخاب اصلح، تصریح کرد: خدمت بی منت باید ویژگی خدمتگذاران اجرایی کشور باشد که ریاست جمهوری بدون شک بالاترین مقام در این حوزه است.
 
مدرس حوزه علمیه ماکو، با بیان این که مسؤولان باید قدردان حضور حماسی و همیشگی مردم ولایی ایران اسلامی در صحنه‌های مختلف باشند، خدمت به این مردم را عین عبادت دانست و اظهار امیدواری کرد: هر یک از نامزدهای یازدهمین دوره ریاست جمهوری باید در صورت انتخاب از هیچ کوششی برای ارائه خدمت به ملت ولایتمدار ایران دریغ نکنند./936/ت302/س
ارسال نظرات