۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۱۶۶۸۱۱
صدای آمریکا خبر داد؛

جان کری: در صدد برگزاری اجلاسی با حضور ایران،سوریه و مخالفان مسلح هستیم

خبرگزاری رساـ مخالفان بشاراسد با شکست های پی در پی و در محاصره قرار گرفتنشان، حامیان خود را برای نجات به تکاپو انداخته است. دولت آمریکا وادار شده است تا به روسیه رفته و توافق کند که نشستی دیگر برگزار شود.
جان کري حاميان مخالفان بشاراسد

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ شبکه صدای آمریکا خبر داد: وزیر امور خارجه آمریکا می گوید نشست بین المللی در مورد سوریه اواخر ماه جاری یا ماه آینده میلادی برگزار خواهد شد.
این شبکه به نقل از جان کری که در سوئد به سر می برد گفت: خبرها مبنی بر اینکه دولت سوریه در این نشست ها شرکت داده نمی شود صحت ندارد.
در حالی که مخالفان بشاراسد با شکست های پی در پی و در محاصره قرار گرفتنشان، حامیان خود را برای نجات به تکاپو انداخته اند. دولت آمریکا وادار شده است تا به روسیه رفته و توافق کند که نشستی دیگر برگزار شده تا در مورد پایان دادن به جنگ سوریه و اجرای توافقنامه ژنو که تشکیل یک دولت انتقالی را پیش بینی کرده است مجددا گفتگو شود.
شبکه صدای آمریکا ادعا کرد که این نشست آخرین تلاش سیاسی برای حل بحران سوریه تلقی می شود.


این شبکه در ادامه افزود: سرگی لاورف وزیر امور خارجه روسیه اسامی شرکت کنندگان دولت سوریه را تحویل جان کری داده است.
وزیر امور خارجه آمریکا تلویحا ناآرامی ها در سوریه را به عهده گرفت و گفت: اگر بشاراسد تصمیم به شرکت نگیرد و نماینده نیز نفرستد این یک اشتباه بسیار بزرگ است زیرا مخالفان رژیم کنونی از پشتیبانی بیشتری برخوردار خواهند شد و تلاش های بیشتر به عمل خواهد آمد و متاسفانه ناآرامی ها به پایان نخواهد رسید.
جان کری در ادامه افزود: با مخالفان مسلح نیز تلفنی صحبت کرده ایم و آنان نیز قرار است در این اجلاس شرکت کنند.
شبکه دولتی صدای آمریکا در انتها گفت: هنوز زمان و محل اجلاس مشخص نشده است اما احتمالا این نشست مانند کنفرانس ژنو به ریاست سازمان ملل برگزار خواهد شد
همچنین آمریکا در تلاش است که کشورهایی مانند قطر و عربستان نظر مثبت به حضور ایران در این اجلاس داشته باشند./ 1409/9161/خ

ارسال نظرات