۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۶۶۸۹۰

اجرای طرح هم‌کدسازی تلفن‌های ثابت استان قم/ استفاده 11 مرکز حوزوی از امکانات فیبر نوری مخابرات

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل شرکت مخابرات استان قم، اجرای طرح همکدسازی تلفن‌های ثابت را گام مهمی برای تحقق عدالت اجتماعی، کمک به کاهش هزینه‌ها، سهولت در برقراری ارتباطات و ارائه خدمات گسترده به مشترکان دانست.
سيداسدالله دهناد، مديرعامل شرکت مخابرات استان قم سيداسدالله دهناد، مديرعامل شرکت مخابرات استان قم نشست خبري سيداسدالله دهناد، مديرعامل شرکت مخابرات استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیداسدالله دهناد، مدیرعامل شرکت مخابرات استان قم، پیش از ظهر امروز در نشستی خبری که به مناسبت روز جهانی مخابرات برگزار شد، از هم‌کدسازی شماره‌ تلفن‌های استان از 27 اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: مخابرات استان قم در طرح همکدسازی پیشرو و پیشتاز است.

 

وی اجرای طرح همکدسازی تلفن‌های ثابت را گام مهمی برای تحقق عدالت اجتماعی، کمک به کاهش هزینه‌ها، سهولت در برقراری ارتباطات و ارائه خدمات گسترده به مشترکان دانست و افزود: در این طرح کدهای بین شهری به طور کامل حذف شده و مشترکان بدون نیاز به گرفتن کد، می‌توانند با هر نقطه از استان تماس برقرار کنند.

 

مدیرعامل شرکت مخابرات استان قم ادامه داد: براساس این طرح که از ثانیه‌های اولیه جمعه 27 اردیبهشت‌ماه در تمام نقاط استان و برای 440 هزار مشترک اجرایی می‌شود، پیش‌شماره‌های 0251 و 0252 به 025 تغییر یافته و ابتدای همه شماره‌ها عدد 3 اضافه می‌شود، یعنی شماره‌های استان از 7 به 8 شماره افزایش خواهد یافت.

 

وی در ابتدای سخنان خود به شعار روز جهانی مخابرات با عنوان «امنیت جاده‌ها با فناوری ارتباطات و اطلاعات» اشاره کرد و با بیان اینکه عصر ارتباطات یکی از مؤلفه‌های اصلی اقتدار هر کشوری است، تصریح کرد: هر کشوری که ارتباط مستقیم با اطلاعات دارد و از اطلاعات بیشتری برخوردار است، قدرت بیشتری نیز دارد.

 

دهناد با بیان اینکه فناوری اطلاعات و ارتباطات به سرعت در حال پیشرفت و تحول است،‌نقش ارتباطات را در حوزه‌های علمی، اقتصادی و فرهنگی برجسته دانست و از پیشرفت روزافزون دانشگاه‌های مجازی، بانکداری الکترونیک، تجارت الکترونیک و حتی انتخابات الکترونیک سخن گفت.

 

وی به ارائه گزارشی از عملکرد یکساله شرکت مخابرات استان قم پرداخت و اظهار کرد: از تعداد یک میلیون و 200 هزار شماره همراه، 986 هزار شماره به مردم واگذار شده است که براساس آن، ضریب نفوذ استانی را در بخش تلفن همراه به 84 درصد و میانگین کشوری را به 74 درصد افزایش داده است.

 

مدیرعامل شرکت مخابرات استان قم با اشاره به خدمات ADSL در استان قم، از واگذاری 3 هزار و 550 پورت دیتا در شرکت مخابرات خبر داد و با بیان اینکه تاکنون 1300 کیلومتر فیبر نوری اجرا شده است، گفت: 363 مدرسه، 660 شعبه بانکی، 24 دانشگاه و 11 مرکز حوزوی از سرویس‌های شبکه دیتا، اینترنت و فیبر نوری مخابرات استفاده می‌کنند.

 

وی از مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، حوزه علمیه خواهران، مدرسه معصومیه، جامعةالزهرا، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی، مرکز پاسخ‌گویی به سؤالات دینی و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان برخی از مراکز حوزوی که از خدمات فیبرنوری مخابرات استان قم استفاده می‌کنند، نام برد.

 

دهناد با بیان اینکه سال گذشته حدود 16 میلیارد تومان در توسعه شبکه مخابراتی استان سرمایه‌گذاری شد و امسال مبلغ 290 میلیارد ریال برای این امر پیش‌بینی شده است، واگذاری 28 هزار شماره ثابت، بیش از 15 هزار اینترنت پرسرعت و 150 هزار شماره همراه را بخش دیگری از خدمات مخابرات استان قم عنوان کرد.

 

وی همچنین با اشاره به طرح اتصال حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه‌(س) به صدا و سیما از طریق فیبر نوری، از اجرایی شدن این طرح بین مسجد مقدس جمکران و صدا و سیما در سال 92 خبر داد و برخی شاخصه‌های مخابرات استان قم را نسبت به استان‌های دیگر مورد بررسی قرار داد. /910/پ202/ی

ارسال نظرات