۰۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۳۲۳
در حرم کریمه اهل‌بیت؛

همایش بصیرت‌شناسی، افق آینده و انتخابات 92 برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بصیرت‌شناسی، افق آینده و انتخابات 92 با حضور فرهیختگان قرآنی و سخنرانی آیت‌الله کعبی برگزار شد.
همايش بصيرت سياسي، افق آينده و انتخابات 92 در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پنج‌شنبه صبح همایش بصیرت‌شناسی، افق آینده و انتخابات 92 در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) با حضور فرهیختگان قرآنی و سخنرانی آیت‌الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به همت اتحادیه مؤسسات قرآنی، دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی، خبرگزاری رسا و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد.

همچنین در این جلسه آیت‌الله کعبی به پرسش‌های کدام یک از کاندیداها مد نظر رهبری هستند و اصلح کیست؟، چرا شورای نگهبان کسی را قبول کرد که حل مشکلات را در رابطه با آمریکا می‌داند و از جریان فتنه حمایت می‌کند؟، دلیل این‌که کاندیدای مورد حمایت دین‌داران در معرض هجمه از خارج و داخل قرار گرفته است؟ و آیا رهبر معظم انقلاب درباره برخی کاندیداهای رد صلاحیت شده حکم حکومتی صادر می‌کند؟ پاسخ گفت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که با شعار نمی‌توان کشور را اداره کرد، گفت: اصلح کسی است که با آرامش و به دور از تنش و زیر نظر ولی‌فقیه با یک تیم اقتصادی قوی، با برنامه و پرنشاط مشکلات کشور را حل کند.

وی با بیان این‌ نکته که دشمنان به دنبال این هستند که تنها یکی از هشت کاندیدای مطرح‌شده رأی نیاورد و بقیه کاندیداها برای آنان مهم نیست، افزود: اگر کسی مورد هجمه باشد، اشکالی ندارد زیرا ملت حقیقت را تشخیص می‌دهد، فرد متشرع و پایبند به قانون می‌تواند مشکلات را حل کند.

وی با تصریح بر این نکته که رهبر معظم انقلاب حکم حکومتی درباره بازگرداندن هیچ یک از کاندیداهای رد صلاحیت‌شده صادر نمی‌کند، بیان کرد: در میان نامزدها کسانی وجود دارند که سلیقه‌شان سلیقه دیگری بود، اما آنان به مبانی جمهوری اسلامی را در چارچوب سلیقه‌های خود ملتزم هستند.

دشمن به دنبال ترویج رأی سفید انداختن در انتخابات است

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام محمدمهدی محققی، مدیر عامل خبرگزاری رسا، یکی دیگر از سخنرانان این همایش بود و با بیان این‌که دشمن از اقدام بصیرت‌مند شورای نگهبان در رد صلاحیت برخی نامزدها ناراحت است، به طرح‌های دیگر دشمن در این زمینه اشاره کرد.

وی افزود: یکی از القائات دشمن در انتخابات بحث تحریم انتخابات است، دشمن به دلیل حضور بصیرتت‌مند شورای نگهبان در روند بررسی صلاحیت‌ها ناامید شدند همچنین در برخی محافل خودی و داخلی نیز به دنبال ترویج رأی سفید انداختن در صندوق‌ها هستند.

چهره‌های قرآنی بهترین مبلغان اخلاق‌مداری در انتخابات هستند

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام جواد عظیمی، مسؤول دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی استان قم در این مراسم گفت: شخیصیت‌ها و فرهیختگان قرآنی در هر برنامه‌ای که به دنبال مشاور هستند، چهره‌های قرآنی را بهترین مشاور می‌دانند.

وی افزود: در انتخابات 92 چهره‌های قرانی را بهترین مشاور می‌دانند که تشویق به حضور در انتخابات از وظایف چهره‌های قرآنی است، حضور در انتخابات پشتوانه‌ای برای نظام اسلامی و تأیید دولت آینده و جوابی برای بدخواهان و معاندان نظام است.

مسؤول دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: نکته دیگری که باید چهره‌های قرآنی به آن توجه کنند، انتخاب اصلح است، باید کسی را انتخاب کند و تبلیغ کسی را بکند که در آینده بتواند راه باعظمت و پرشکوه امام راحل را طی کند.

وی با توصیه بر تبلیغ رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی فرهیختگان قرآنی اظهار کرد: گاه ممکن است که فردی کاندیدایی را قبول دارد و نظرش با نظر دیگری متفاوت باشد، از این رو باید مسائل اخلاقی و شرعی را در انتخابات رعایت کند.

جامعه قرآنی بدون حمایت از فرد خاصی به بصیرت‌افزایی بپرازند

همچنین سخنرانی پایانی این همایش حجت‌الاسلام احسان‌الله برزگر پیشه، رییس هیأت مدیره اتحادیه مؤسسات و مراکز قرآنی مردمی کشور بود.

وی گفت: اصل این جلسه در اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور تصویب شد، دغدغه ما هم اجرای منویات رهبر معظم انقلاب بود، جامعه قرآنی باید به فعالیت بپردازند و در میان مردم بصیرت‌افزایی کنند بدون این‌که از فرد خاصی حمایت کنند./914/پ202/پ

ارسال نظرات