۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۱۶۹۵۷۶

نام نویسی طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری در خوزستان آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان از آغاز نام نویسی طرح سراسری آثار استاد شهید مطهری ویژه طلاب سطح یک حوزه علمیه خوزستان خبرداد.
طرح سير مطالعاتي آثار شهيد مطهري

حجت الاسلام حسن آل عامر، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری دوره مطالعاتی آثار شهید مطهری ویژه طلاب استان خوزستان اظهار داشت: زمان برگزاری این دوره از روز نخست تیرماه آغاز و تا 28 همین ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که این دوره مطالعاتی آثار شهید مطهری در چهار نوبت برگزار می شود، تصریح کرد: علاقهمندان تا هجدهم خرداد ماه فرصت نام نویسی در این طرح را خواهند داشت.

حجت الاسلام آل عامر در ادامه خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان مرحله نخست این دوره طلاب سطح یک حوزه علمیه هستند که در هفته نخست باید جلد 1و2داستان راستان، جلد یک کتاب پنج مقاله آزادی معنوی و حکمت‌ها و اندرزها ، جلد یک حماسه حسینی، سیری در سیره نبوی، جاذبه و دافعه علی(ع)، در هفته دوم شامل سیری در سیره ائمه اطهار(ع)، گفتارهایی در اخلاق اسلامی، جلد یک کلیات علوم اسلامی و در هفته چهارم 5 گفتار نخست کتاب های 10 گفتار، پانزده گفتار و بیست گفتار را مرور کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان با اشاره به مرحله دوم این دوره تخصصی اظهار داشت: طلابی می توانند در مرحله دوم این طرح  شرکت ‌کنند که مرحله نخست دوره تابستانی 91 طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری را گذرانده و مرحله نخست را مطالعه کرده و نمره قبولی را  کسب کرده باشند.

وی به کتب مرحله دوم این طرح مطالعاتی اشاره کرد و افزود: سیر مطالعاتی برای طلابی که در مرحله دوم شرکت می‌کنند در هفته نخست، احیای تفکر اسلامی، نبرد حق و باطل، نهضت‌های اسلامی در 100 ساله اخیر، آینده انقلاب اسلامی را مطالعه خواهد کرد.

 حجت الاسلام آل عامر ادامه داد: در هفته دوم از مرحله دوم این دوره، طلاب باید آثار امدادهای غیبی در زندگی بشر، قیام و انقلاب مهدی(عج) و خاتمیت، در هفته سوم، جلد یک کتاب اسلام و نیازهای زمان، علل گرایش به مادی گری، انسان کامل و در هفته چهارم بخش اول و دوم کتاب های فطرت، تعلیم و تربیت در اسلام، خدمات متقابل اسلام و ایران را مطالعه کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان در پایان سخنانش با اشاره به چگونگی نام نویسی طلاب ابراز داشت: طلاب باید به پایگاه اطلاع رسانی معاونت تهذیب حوزه علمیه قم به نشانی www.farhangi.tahzib-howzeh.com مراجعه و نام نویسی خود را انجام دهند./9458/ت302/غ

ارسال نظرات