۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۱۶۹۶۰۱
در آستانه فرا رسیدن 14 خرداد؛

دانشنامه امام خمینی با 800 مطلب جدید به‌روز‌ رسانی شد

خبرگزاری رسا ـ دانشنامه امام خمینی(ره) با 800 مطلب جدید و در مجموع با یک هزار و 492 مطلب در پایگاه اینترنتی حوزه‌نت به‌روز رسانی شد.
حضرت امام خميني
به گزارش خبرگزاری رسا، در آستانه فرا رسیدن 14 خرداد سالروز رحلت معمار کبیر انقلاب دانشنامه امام خمینی(ره) با 800 مطلب جدید و در مجموع با یک هزار و 492 مطلب در پایگاه اینترنتی حوزه‌نت به‌روز رسانی شد.
 
هدف از نشر این دانشنامه اشاعه فرامین، منویات، توصیه‌ها و به صورت جامع نشر سیره علمی و عملی امام خمینی(ره) در فضای مجازی است.
تسهیل در امر پژوهش و تحقیق محققان حوزه و دانشگاه از اهداف دیگر نشر این دانشنامه است و این دانشنامه شامل 22 موضوع اصلی برگرفته از گزیده کتب و مقالات، پرسش و پاسخ، چکیده پایان نامه‌های دانشگاهی و حوزوی، بریده جراید و مجلات است.
از جمله موضوعات این دانشنامه می‌توان به «امام، زندگینامه و خانواده»، «ویژگی‌های فردی و رفتاری»، «مقام علمی»، «امام، حکومت اسلامی و انقلاب اسلامی»، «امام، ولایت فقیه و مرجعیت»، «امام و سیاست»، «امام خمینی(ره) و آیت‌الله خامنه‌ای» اشاره کرد.
«اندیشه‌ها و دیدگاه‌های امام»، «امام و مردم» و «امام و زنان» را از موضوعات دیگر این دانشنامه است وعلاقه‌مندان با مراجعه به این دانشنامه می‌توانند مطالب دیگری همچون «امامع هنر و فرهنگ»، «امام، وحدت ملی و انسجام اسلامی»، «وصیت نامه امام»، «امام از منظر دیگران» و«کتاب، پایان نامه و کتابشناسی امام(ره)» را مورد مطالعه قرار دهند.
این دانشنامه با سعی و تلاش پژوهشگران پایگاه حوزه‌نت تولید شده است و موضوعاتی همچون «امام، تفسیر و حدیث»، «امام، فقه و اصول»، «امام(ره)، فلسفه، عرفان و اخلاق» و «حالات معنوی امام»از جمله دیگر عناوین دانشنامه امام خمینی(ره) است.
علاقه‌مندان می‌توانند برای دسترسی به این دانشنامه به پایگاه حوزه نت بخش دانشنامه‌ها قسمت حکومت اسلامی مراجعه کنند./907/د101/ی
ارسال نظرات