۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۹۰۱

گزارشی از سفر یک روزه قالیباف به استان آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ محمدباقر قالیباف، کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از ورود به تبریز با آیت الله مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دیدار و گفت‌وگو کرد.
 محمد باقر قاليباف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر روز گذشته در دیدار محمدباقر قالیباف، کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: درست است که امروز دغدغه اصلی مسؤولان و مردم مسائل اقتصادی است، اما نباید از مقوله فرهنگ غافل بود.

 

کاندیداها از مسائل فرهنگی غفلت نکنند
وی با بیان این‌که نباید کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری تنها به تشریح برنامه های اقتصادی خود بپردازند، خاطرنشان کرد: به نظر می رسد از آنجایی که تورم و گرانی مردم را رنج می‌دهد، محوریت مباحث کاندیداها بیشتر اقتصادی است، اما نباید از فرهنگ غفلت کرد، در شرایطی که دشمنان تهاج گسترده فرهنگی علیه نظام اسلامی آغاز کرده‌اند، بی‌تدبیری در این عرصه جبران‌ناپذیر خواهد بود.


نماینده خبرگان رهبری با انتقاد از برخی نگرش های سطحی و بی‌برنامه‌گی در مقابله با ناتوی فرهنگی غرب تصریح کرد: دشمن شناسی و آگاهی از مواضع استکبار پیش زمینه مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب است، در مقوله فرهنگ با وجود آموزه های متعالی اسلامی نباید موضعی انفعالی داشت، بلکه باید با رویکرد هجومی نسبت به بسط و گسترش ارزش های الهی گام برداشت.


 امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به مطالبات فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی از مسؤولان نظام گفت: انقلاب اسلامی صبغه فرهنگی و دینی دارد، از این رو لازم است در کنار معیشت مردم باید مسائل فرهنگی هم مورد توجه جدی قرار گیرد، اعتلای فرهنگ ایرانی اسلامی لازمه تعالی نظام در عرصه های مختلف از جمله اقتصاد و سیاست است.


آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که خستگی دولت در نظام اسلامی برای خدمت به مردم و مقابله با توطئه های دشمنان معنا ندارد، گفت: امیدوارم دولت آینده از تمامی ظرفیت های نظام در کنار رفع مشکلات اقتصادی و بهبود وضع معیشتی مردم، با ولایتمداری و هماهنگی با سایر قوا مشکلات کشور را در سریع‌ترین زمان ممکن حل کند.


همچنین محمدباقر قالیباف در سخنانی ضمن تقدیر از نقش و جایگاه سازنده و مهم آیت الله شبستری در جریان های مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور اظهار داشت: عدم رفع مشکلات اقتصادی، تاثیر منفی در حوزه‌های فرهنگی خواهد گذاشت، بر همین اساس سابقه باید با مدیریت‌ جهادی و البته با نگرش فرهنگی و اجتماعی برنامه‌ها را به جلو ‌بریم.


وی با بیان این‌که امام راحل مسائل اقتصادی را وسیله‌ ای برای هدف نهایی که همان تعالی انسان و بندگی واقعی خداست، می دانستند، به تشریح اقدامات و عملکرد خود در شهرداری تهران پرداخت و اظهار داشت: تلاش کردیم شهرداری را از سازمان خدماتی به نهادی اجتماعی تبدیل کنیم و این دغدغه‌های فرهنگی همواره مورد تاکید بوده است.

 

حضور در زادگاه علامه طباطبایی
محمدباقر قالیباف همچنین در جمع مردم روستای شادباد، زادگاه علامه طباطبایی، صاحب تفسیر المیزان و شهید محراب آیت الله قاضی طباطبایی حضور یافت و با اهالی این روستا دیدار و گفت‌وگو کرد.


وی در اجتماع مردم روستای شادآباد که در 5 کیلومتری شهر تبریز واقع شده است، اظهار داشت: یکی از مهمترین برکات پیروزی انقلاب اسلامی آبادانی روستاهای کشور بوده است، بنده خود روستا زاده‌ام و زندگی روستایی را کامل درک می‌کنم، روستا مرکز تولید است و باید چرخه تولید در روستا هم فعال باشد.


قالیباف با تأکید بر قدرشناسی از نعمت ولایت و انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: متأسفانه عدالت جغرافیایی در کشور وجود ندارد، باید تمرکززدایی صورت گیرد، اگر توفیق خدمت داشته باشم، تمرکز گرایی را از بین می‌برم چراکه اعتقاد دارم خیلی از تصمیم‌ها باید در خود استان‌ها انجام شود.


وی روستاها را بخش کوچکی از چرخه تولید و اشتغال کشور دانست و گفت: روستای زنده، روستایی است که تولید داشته باشد، باید فرصت را هم برای شهرها و هم برای روستاها فراهم کنید تا پیشرفت و عدالت محقق شود، اگر توفیق خدمت باشد در سفر بعدی به تبریز باز هم به این روستا سفر کنم.


بنابر این گزارش، محمدباقر قالیباف، کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قبل از ورود به شهر تبریز و دیدار عمومی با هواداران خود، توقفی کوتاه در شهر ایلخچی داشت و در جمع مردم این شهر به تشریح برنامه های دولت خود پرداخت و اظهار داشت: متأسفانه مشکل معیشت و گرانی گریبان‌گیر بخش اعظمی از مردم کشور است امروز خانواده‌ها دغدغه‌های زیادی در عرصه اقتصادی دارند.

 

باید از سؤ تدبیر فاصله گرفت
وی رفع معضل بیکاری، کاهش تورم، ثبات قیمت ها و کنترل بازار، اشتغال و مسکن جوانان و رفع دغدغه‌های اقتصادی خانواده‌های ایرانی را از مهم ترین برنامه های خود عنوان کرد و گفت: باید از سوء مدیریت و بی تدبیری فاصله گرفت و با رویکردی جهادی در عرصه اقتصادی به مقابله با مشکلات پرداخت.


قالیباف معضل اشتغال، اقتصاد و تورم را عامل سردی کانون گرم خانواده ها دانست و تصریح کرد: اولویتم بهره مندی از نیروهای جوان، باتجربه، اندیشمند و نخبه است، بی شک در بهره مندی از نیروی انسانی نخبه، شایسته‌سالار خواهم بود و هیچ نگرشی تبعیضی نخواهم داشت.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدباقر قالیباف، کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین شب گذشته در اجتماع هواداران خود در ورزشگاه شهید پورشریفی‌ تبریز به تشریح برنامه های اقتصادی خود پرداخت و اظهار داشت: دشمن من و ملت سوء‌تدبیر در اداره کشور است، امروز فرقی نمی‌کند که بشکه نفت را 20 دلار بفروشیم یا 120 دلار، چرا که در هر صورت به دلیل سوءمدیریت‌ها باز هم مشکلات اقتصادی خواهیم داشت.

 

همه باید با همکاری مشکلات اقتصادی را حل کنیم
وی خواستار همت و تلاش عموم مردم در رفع مشکلات اقتصادی کشور شد و خاطرنشان کرد: باید دست به دست هم داده و مشکلات را یکی پس از دیگری حل کنیم، باید به این سؤال پاسخ داد که چرا افزایش قیمت نفت تغییری در زندگی مردم نمی‌کند، اگر مدیریت اصلاح شود، به یقین اقتصاد و معضلات نیز اصلاح خواهد شد.


قالیباف انزوای نخبگان، اندیشمندان و جوانان تحصیل‌کرده در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کشور را آسیب جدی برای نظام دانست و گفت: دغدغه مردم را بیشتر مسائل و مشکلات کشور در حوزه اقتصادی دانست و تاکید کرد: باید اقتصاد کشور را به خود مردم سپرد، متأسفانه دولت در مواردی که نباید دخالت کند، دخالت کرده و در مواردی که باید دخالت کند عملکرد قابل قبولی نداشته است.


وی افزایش اجاره ‌بهای مسکن کارگران، تورم، بیکاری، گرانی و افزایش نابسمانی های اقتصادی را نشأت گرفته از عدم تدبیر و برنامه دانست و تصریح کرد: با این حال جای نگرانی وجود ندارد، برای حل مشکلات نباید نگران بود، به لطف خدا و با همت شما حماسه سیاسی رقم خواهد خورد و اگر توفیق خدمت پیدا کنم، حماسه اقتصادی را محقق خواهم کرد.


کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که خدا را شاهد می گیرم از روز اول قانون اساسی و حقوق ملت را به طور کامل اجرا خواهم کرد، تصریح کرد: باید از ظرفیت های هر استان برای توسعه و تعالی کشور بهره مند شد، افتخارم این است که فرزند ایران اسلامی هستم و دستم را از خراسان به سوی شما دراز می‌کنم.


قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح تاریخ آذربایجان و مفاخر این خطه از کشورمان اظهار داشت: افتخار آذربایجان و تبریز این است که در هر عرصه‌ای معروف به شهر اولین‌هاست. آذربایجان همواره دیار مجاهدان، عالمان و سیاستمدارانی بوده و مردم این خطه در تمام عرصه‌های حساس پیشتاز و پیش‌قراول ملت ایران بوده‌اند.


بنابر این گزارش، این مراسم با حاشیه های جالب توجهی نیز همراه بوده است، عده ای از شرکت کنندگان در این همایش با فریادها و شعارهایی از جمله «حی علی خیرالعمل، رای ما مرد عمل»، «قالیباف حمایتت می‌کنیم»، «قالیباف تخریبچی تحریم‌ها»، «آذربایجان بیر کلام، قالیباف والسلام» و «امیرکبیر تهران، برس به داد ایران» به حمایت از این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری پرداختند.


همچنین تعدادی از جوانان حاضر در مراسم با در دست داشتن پارچه نوشته هایی خواستار رفع مشکل مسکن و اشتغال جوانان بودند و با امضای طوماری  با عنوان «حمایت بی‌دریغ شما در زلزله آذربایجان را پای صندوق‌های رأی پاسخ خواهیم گفت» از کمک قالیباف به زلزله‌زدگان ارسباران تشکر کردند./935/پ201/ج

ارسال نظرات