۱۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۱۷۰۲۳۵
حجت الاسلام حمید روحانی:

جریان انحرافی به دنبال منحرف‌کردن جریان غرب‌ستیزی بود

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از فتنه 88 نسبت به فتنه بزرگ‌تری در آینده هشدار دادند، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های استکبار برای از بین بردن انقلاب اسلامی حضور مهره‌های انحرافی کنار شخصیت های مهم سیاسی است.
رييس بنياد تاريخ پژوهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سید حمید روحانی، رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی، امروز در مراسم گرامیداشت قیام  15 خرداد، در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) رشت اعلام کرد:  15 خرداد از ایام و افشا کننده ماهیت ضد دینی شاه بود.


وی با بیان این که  قیام 15 خرداد زمینه ساز سقوط شاه و پیوند مردم و روحانیت بود، گفت: امام خمینی(ره)  با طرح حکومت اسلامی، آلترناتیو بودن حکومت پهلوی را روشن کرد و  راه را برای پیروزی انقلاب اسلام هموار کرد.


مدیر مسؤول فصلنامه 15 خرداد اظهار کرد: بعد از قیام 15 خرداد و جنایات شاه، مردم برای نابودی شاه و پیاده کردن اسلام به روحانیت نزدیک تر شدند.


وی با اشاره به تأثیر خنثی گری رابطه مردم و روحانیت اعلام کرد: رابطه مردم و روحانیت در طول تاریخ انقلاب توطئه‌های بسیاری را به شکست کشانده است.


حجت الاسلام روحانی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به فتنه 88 این فتنه را دارای عقبه 20 ساله فکری معرفی کرد و گفت: مردم در حماسه هشتم و نهم دی، تودهنی محکمی به آمریکا و غرب زدند.

 

این مورخ و پژوهشگر با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از فتنه 88 نسبت به فتنه بزرگتری در آینده هشدار دادند، اظهار داشت: یکی از مهم ترین اهداف و برنامه های استکبار برای از بین بردن انقلاب اسلامی حضور مهره‌های انحرافی کنار شخصیت های مهم سیاسی است.

 

وی اذعان داشت: جریان انحرافی در کنار دولت در نخستین حرکت به منحرف‌کردن جریان مبارزه با رژیم صهیونیستی اقدام کرد.

 

رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی اضافه کرد: طرح ادعای دوستی با ملت اسرائیل از سوی لیدر جریان انحرافی به مراتب از شعار «نه غزه نه لبنان» که از حنجره فتنه گران بیرون زد، تأسف بارتر بود.

 

وی با جهانی شدن اسلام و گفتمان انقلاب اسلامی اظهار داشت: فرقه مشائیه تصور می کرد با مطرح کردن اسلام  و مکتب ایرانی  می تواند با تفرقه انداختن بین انقلاب اسلامی و ملت های بیدار شده، جریان غرب ستیزی و اسلام گرایی جهان را منحرف کند.

 

مدیر مسؤول فصلنامه 15 خرداد با بیان این که  امام خمینی(ره)  اسلام ناب را احیا و به ملت های مظلوم عرضه کرد، گفت: شناختن راه امام و به کار بستن اصول آن از ملت ما  ملتی شکست ناپذیر ساخته است.

 

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد: غرب برای کمرنگ نشان دادن حضور مردم در انتخابات برنامه های گسترده ای را دنبال می کند.

 

حجت الاسلام روحانی در پایان سخنان خود تصریح کرد: حضور در انتخابات لبیک به ندای رحمانی امام(ره) و ولایت فقیه است./950/پ202/س

ارسال نظرات