۱۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۱۷۰۲۹۸
آیت الله علم الهدی:

شرکت در انتخابات مصداق بارز یاری کردن دین و ولایت است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی اظهار کرد: برخی از افراد از سر بی تقوایی و لامذهبی در انتخابات شرکت نمی کنند که این افراد مورد توجه نیستند اما آنهایی که ادعای ولایت مداری و دین داری دارند و در انتخابات شرکت نمی کنند، مانند همان هایی هستند که در شب عاشورا امام حسین(ع) را تنها گذاشتند.
 آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد شب گذشته در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)، رحلت امام خمینی(ره) و شهدای قیام 15 خرداد در حرم رضوی برگزار شد، به بیان توضیحاتی پیرامون تفاوت زندانی شدن امام موسی کاظم(ع) و امام خمینی(ره) پرداخت و ابراز کرد: متقارن شدن سالگرد شهدای 15 خرداد با سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) یک حادثه معمولی و تصادف زمانی نیست بلکه برخواسته از خواست خداوند متعال برای ارسال پیامی مشخص است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: این دو اتفاق مهم با هم متقارن شده اند تا ما تفاوت زندانی شدن امام موسی کاظم(ع) را با زندانی شدن یکی از فقها و نوادگان ایشان، یعنی امام راحل(ره) را با هم مقایسه کنیم.

 

آیت الله علم الهدی به نحوه دستگیری امام موسی کاظم(ع) اشاره و بیان کرد: ایشان در شهر مدینه و در مسجد در حال نماز خواندن بودند که مزدوران خلیفه عباسی نماز ایشان را شکستند و ردایشان را به دور گردن امام انداخته و در روز روشن و در جلوی چشم مردم ایشان را به سمت زندان های کوفه و بصره و بغداد تبعید کردند؛ امام کاظم(ع) 14 سال زندان ها و سیاه چال های هارون الرشید را تحمل کردند اما هیچ اعتراضی از سوی مردم صورت نگرفت.

 

وی ادامه داد: رژیم پهلوی در اول طلوع آفتاب روز 15 خرداد و در خفا و پنهان، امام خمینی(ره) را دستگیر و به زندان منتقل کردند؛ در ابتدای صبح همان روز یک راننده اتوبوس در میدان بار تهران فریاد زد که آقای خمینی(ره) دستگیر شده و همین فریاد کافی بود تا بدون هیچ گونه وسیله ارتباط جمعی هزاران نفر در شهرهای تهران، ورامین و قم و بعد از آن در مراکز شهرها و شهرستان ها در حمایت از یک فقیه تجمع و اعتراض کنند و در همان روز 15 هزار شهید در خاک و خون غوطه ور شوند.

 

هارون الرشید و محمدرضا پهلوی از ابزارهای شیطان و ظالم اند

امام جمعه مشهد افزود: رژیم شاه با وجود اعتراض ها و فشارهایی که وارد می شد جرأت نداشت امام راحل(ره) را زندانی کند بلکه ایشان را به مدت یک سال در یک خانه به همراه امکانات در محاصره قرار داد اما به دلیل افزایش اعتراض های مردم و فشار مراجع و روحانیون در حمایت از یک فقیه و از نوادگان امام موسی کاظم(ع) مجبور به تبعید امام شد.

 

وی به بیان تفاوت های این دو موضوع پرداخت و اظهار کرد: در این میان هم هارون الرشید و هم محمدرضا پهلوی از ابزارهای شیطان و ظالم اند؛ محمد رضا پهلوی در شقاوت، سنگ دلی، ارتداد و دشمنی با اهل بیت(ع) هیچ تفاوتی با هارون الرشید ندارد اما تفاوت این دو زندانی شدن در مردم است.

 

امام جمعه مشهد ابراز کرد: در حادثه 15 خرداد مردم برای حمایت از یک فقیه به میدان آمده و 15 هزار شهید دادند اما در زمان امام کاظم(ع) هیچ حرکتی نکردند که نتیجه آن تحمل 14 سال زندان بود.

 

وی تاکید کرد: متقارن شدن این دو ایام این پیام را می رساند که نسلی که 15 خرداد را درک نکردید اما همچنان مردانه پای عمود خیمۀ ولایت و رهبری ایستاده اید، آگاه باشید تا زمانی که مردم در عرصۀ نظام و ولایت حضور دارند دشمن نمی تواند کوچک ترین آسیبی به نظام ولایت برساند اما اگر مردم کنار بروند، حتی اگر مظهر امامت و ولایت و حجت خداوند هم باشد، مورد هجوم قرار گرفته و حریمش نقض می شود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: مقام معظم رهبری در سخنان اخیرشان به صراحت اعلام کردند که حضور در انتخابات به عنوان یک تکلیف و در جهت حمایت از نظام و رهبری است.

دشمن در حال بررسی است که آیا مردم پای رهبری و ولایت ایستادگی می کنند یا نه؟

 

آیت الله علم الهدی افزود: دشمن در حال بررسی است که آیا مردم پای رهبری و ولایت ایستادگی می کنند یا نه و آیا این ایستادگی و قدرت افزایش یافته یا از آن کاسته شده است.

 

وی ادامه داد: امروز نگاه دنیا به ما و انتخابات دوخته شده است؛ آنها قدرت ولایت را در این انتخابات از جهت کمیت و همچنین از نظر جهت و سمت و سوی آرا بررسی می کنند تا ببینند شما فقط تأمین مطالبات مادی و سیر شدن شکم تان را مد نظر قرار می دهید یا آن را در سایه دین و دلدادگی به اهل بیت(ع) و عبودیت مطالبه می کنید.

 

امام جمعه مشهد ابراز کرد: عده ای که در جریان بی تقوایی و لامذهبی قرار دارند در انتخابات شرکت نمی کنند که این افراد مورد توجه نیستند اما آنهایی که ادعای ولایتی بودن و دین داری دارند، اگر در انتخابات شرکت نکنند همانند آنهایی هستند که در شب عاشورا امام حسین(ع) را تنها گذاشتند./934/پ202/ج

 

ارسال نظرات