۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۱۷۰۶۷۷

چند خبر کوتاه انتخاباتی از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ سفر حداد عادل و حسن روحانی به تبریز و شکل‌گیری ائتلاف‌های جدید در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از مهم ترین اخبار کوتاه انتخاباتی آذربایجان شرقی است.
اخبار انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، شکراللهی، رییس ستاد حداد عادل در استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: دکتر حداد عادل امروز یکشنبه وارد تبریز شده و اولین برنامه این نامزد انتخاباتی زیارت مزار شهدای وادی رحمت است و سپس وی راهی منطقه بازار شده و در مسجد مقبره حضور خواهد یافت.


بنابر این گزارش، نشست مطبوعاتی با خبرنگاران، سخنرانی در جمع مردم تبریز در مسجد طوبی، رونمایی از کتابت نسخ قانون اساسی و نرم افزارهای هوشند قرآنی و بازدید از پارک مفاخر تبریز از دیگر برنامه های این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است.


حضور در جمع مردم شهر ایلخچی و بازدید از کارخانه ایران خودرو برنامه های پایانی حداد عادل در تبریز بوده و سپس تبریز را به مقصد ارومیه ترک خواهد کرد.


3128 شعبه اخذ رأی در آذربایجان شرقی


الله‌وردی دهقانی، دبیر هیأت نظارت آذربایجان ‌شرقی گفت: آرای مردم استان برای شوراها در 3 هزار و 128 شعبه اخذ می‌شود که از این تعداد بیش از 57 درصد متعلق به شعب روستایی و 42 درصد نیز مربوط به شعب اخذ رای در شهرها می باشد و از کل شعب اخذ رای یک هزار و 804 شعبه مربوط به روستاها و یک هزار و 324 شعبه در شهرها برپا می‌شود.


وی از پیش بینی 666 شعبه اخذ رای سیار برای این دوره از انتخابات شوراها در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: از این تعداد 41 شعبه سیار در شهرها اقدام به جمع آوری آرای خواهند کرد و 625 شعبه نیز در روستاها اقدام به جمع آوری آرا می‌کنند.


این نماینده مجلس نهم در تشریح موقعیت شعب اخذ رای در تبریز نیز گفت: در تبریز 712 شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای تبریزی‌ها پیش‌بینی شده که از این تعداد 622 شعبه شهری و 90 شعبه روستایی است.


دهقانی در مورد شعب ثابت و سیار این شهرستان گفت: 608 شعبه ثابت و 14شعبه سیار شهری، 87 شعبه ثابت روستایی و 3 شعبه سیار روستایی برای حوزه شهرستان تبریز که محوریت استان را داراست تعریف شده است.


سفر حجت الاسلام روحانی به تبریز


جعفر راستگو، رییس کمیته استقبال از حجت الاسلام حسن روحانی در استان آذربایجان‌شرقی گفت: روز دوشنبه بیستم خردادماه  کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در میان استقبال گرم مردم غیور آذربایجان‌شرقی ساعت 17 وارد شهر شهیدان محراب و سرداران شهید تبریز قهرمان خواهد شد.


وی با دعوت از اقشار مختلف مردم از جمله خانواده‌های معظم شهداء، ایثارگران، رزمندگان، روحانیون، دانشگاهیان، فرهنگیان، معلمان، کارمندان، کارگران، بازنشستگان، دانشجویان، جوانان، اصناف و سایر گروه‌ها خواست تا با حضور گرم خود از این کاندیدا استقبال کنند.


رییس کمیته استقبال از حجت الاسلام حسن روحانی در استان آذربایجان‌شرقی گفت: روحانی ساعت 18 روز دوشنبه 20 خردادماه در سالن شهیدپورشریفی در اجتماع بزرگ مردم غیور استان آذربایجان‌شرقی سخنرانی خواهد کرد.


کاندیداهای مورد حمایت ائتلاف بزرگ آبادگران تبریز


این ائتلاف که با محور قرار دادن تجربه، تخصص و تعهد به عنوان ضامن آبادانی شهر تبریز فعالیت خود را آغاز کرده در لیست خود اسامی شهرام دبیری اسکویی، احتشام حاجی پور، کریم صادق زاده تبریزی، جعفر سعیدی، احد راشد، سعید محدث، مهندس غلامحسین اشرف نیا، حبیب شیری آذر، ایران آهور، اصغر عابدزاده، کریم باقری، جلیل امیرکاردوست، لیلاجاویدان، یعقوب قراملکی، ایرج شهین باهر، نقی ابراهیمی، اسماعیل سلیمی، محمد ابراهیم رمضانی، علی فخرآذر، عیسی اسدلو، رشید صالح پور را دارد.


اعلام موجودیت ائتلاف افق توسعه تبریز


این ائتلاف با توجه به ضرورت تدوین طرحی برای  توسعه یکپارچه تبریز در تمامی ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و کالبدی با عنوان طرح تحول تبریز و التزام به تهیه و اجرای آن  با ارایه چشم انداز آتی توسعه تبریز فعالیت خود را آغاز کرده است.


این ائتلاف انتخاباتی پس از اعلام برنامه ها در لیست 11 نفره خود برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر تبریز اسامی حاج کریم صادق زاده تبریزی، اکبرنژاد، دکتر پیمان، دکتر عبادی، دکتربابایی اقدم، سیده فرنازفراهنگ پور، عارف گوزلی، راشد، کریم باقری، وحیدی مهر، یحیی علیزاده قرار داده است./935/د101/ب

ارسال نظرات