۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۷۱۳۱۸

اعزام مبلغان حوزه علمیه صادقیه به روستاهای ورزقان

خبرگزاری رسا ـ ششمین گروه تبلیغی حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز با حضور تعدادی از طلاب این مرکز علوم دینی به مقصد روستاهای شهرستان ورزقان اعزام شدند.
حوزه علميه خواهران صادقيه تبريز

رقیه حیدری، مدیر مدرسه علمیه صادقیه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از اعزام مبلغان حوزه علمیه صادقیه جهت آموزش عملی نماز در برخی از مدارس روستاهای زلزله زده شهرستان ورزقان خبر داد و اظهار داشت: این گروه ششمین اکیپ تبلیغی حوزه علمیه خواهران صادقیه بودند.


وی با بیان این‌که گروه دهف مبلغان حوزه علمیه خواهران تبریز دانش آموزان و بانوان روستاهای زلزله‌زده بوده است، تصریح کرد: این طرح با هدف آموزش عملی نماز در مدارس ابتدایی استان آذربایجان شرقی در برخی روستاهای زلزله زده شهرستان ورزقان و در مدارس ابتدایی اجرایی می شود.


مدیر مدرسه علمیه صادقیه تبریز افزود: آموزش عملی نماز در قالب توضیح اهمیت نمازخواندن، مقدمات نماز، آموزش عملی وضو و نماز در بین دانش‌آموزان از جمله فعالیت‌های انجام شده در این اعزام بود، ضمن این‌که رویکرد اصلی مبلغان از حضور در این مناطق محروم، مبحث روانی و امید به زندگی بوده است.


حیدری با اشاره به این‌که عمده فعالیت طلاب اعزامی با هدف تسکین آلام بازماندگان، آموزش و ارائه مشاوره‌های دینی و همچنین پاسخگویی به سؤالات دینی خانواده‌ها به‌ویژه احکام بانوان بوده است، گفت: طلاب حوزه علمیه صادقیه همواره در جریان‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، قرآنی و دینی استان نقش‌آفرین بوده‌اند.


وی همکاری‌های حوزه علمیه صادقیه با اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: برگزاری دوره آموزشی احکام ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی تمام روستاهای استان از جمله فعالیت‌های شاخص این حوزه است که این دوره‌ آموزشی در قالب سه جلسه به تمامی دانش آموزان مقطع ابتدایی روستاها ارائه شد.


مدیر مدرسه علمیه صادقیه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که هم اکنون بیش از 330 طلبه خواهر با تدریس ‌32 استاد در حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز زیر نظر آیت الله مجتهدشبستری مشغول تحصیل هستند، اظهار داشت: همچون سال‌های گذشته طرح تابستانی ویژه ای برای طلاب صادقیه در نظر گرفته شده است.


حیدری گفت: با توجه به این‌که کمتر از یک ماه دیگر تا آغاز ماه مبارک رمضان باقی مانده است، دوره‌های آموزشی و کارگاه های ویژه آشنایی با اصول تبلیغ، مخاطب شناسی، روانشناسی در تبلیغ و روش های تبیین احکام بانوان برای مبلغان اعزامی این مرکز علوم دینی تدارک دیده شده است./935/ت303/ش

ارسال نظرات