۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۱۷۱۸۷۶

شمارش آرا در بسیاری از مناطق آذربایجان غربی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی کار اخذ رای در اکثر از روستاهای این استان به پایان یافته اعلام کرد.
يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و چهارمين دوره شوراي شهر و روستا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، به گفته رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی کار اخذ رای در اکثر از روستاهای استان به اتمام رسیده و  شمارش آراء در این شعب روستایی آغاز شده است.

 

عیسی قنبری جمعه شب در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به واگذاری برنامه ریزی برای تداوم رای گیری و یا خاتمه آن در روستاها و شهرهای کوچک به استانداران از سوی وزارت کشور، انتخابات در تعدادی از روستاهای کوچک استان با دستور استاندار آذربایجان غربی به اتمام رسید.

 

وی اضافه کرد: فعالیت اخذ رای این روستاها تا ساعت 20 امروز ادامه داشت و بعد از اخذ آرای تمامی افراد حاضر در شعب روستایی کار شمارش آراء را آغاز کرده اند.

 

 قنبری اظهار کرد: در روستاها و شهرهای بزرگ آذربایجان غربی، هنوز روند اخذ رای ادامه دارد و تا ساعت 23 امروز تمدید شده است.


رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی با اشاره به ثبت یک میلیون و 91 هزار شماره ملی در سامانه جامع انتخابات استان افزود: تاکنون بیش از 70 درصد مشارکت در آذربایجان غربی داشته ایم و فعالیت انتخابات همچنان ادامه دارد.


قنبری گفت: ارومیه بیشترین شماره ملی ثبت شده را با 201 هزار و 996 شماره ملی به خود اختصاص داده است.


این دوره از انتخابات در آذربایجان غربی هفت هزار و 188 صندوق اخذ رای در دو هزار و 396 شعبه کار اخذ رای مردم را بر عهده دارند
.

 

 مردم آذربایجان غربی در دو هزارو 472 شعبه شهری و روستایی از ساعت 8 صبح به پای صندوق های راس آمده اند تا ضمن مشارکت در انتخاب رییس جمهوری اسلامی ایران، 272 نفر را برای عضویت در شوراهای اسلامی شهرها و شش هزار و 31 نفر  را برای عضویت در شوراهای اسلامی روستا انتخاب کنند.

 

امروز همچنین با آراء مردم آذربایجان غربی انتخابات میان دوره ای خبرگان رهبری در استان برگزار می شود و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان به جای مرحوم آیت الله قره باغی انتخاب می شود.

 

تعداد واجدان شرایط رای دادن در آذربایجان غربی نیز دو میلیون و 95 هزار نفر است که از این تعداد 78 هزار نفر رای اولی هستند. /936/پ203/س

ارسال نظرات