۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۱۷۲۸۲۶
عضو هیأت علمی موسسه آینده روشن:

پیوست فرهنگی شیعه سبک زندگی منتظرانه را طراحی می‌کند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی موسسه آینده روشن با ابیان اینکه پیوست فرهنگی شیعه برای او سبک زندگی منتظرانه را طراحی می‌کند، از مسؤولان خواست که به رویکرد انتظار توجه جدی داشته باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمين صادق سهرابي، عضو هيئت علمي مؤسسه آينده روشن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام صادق سهرابی، عضو هیأت علمی مؤسسه آینده روشن در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: مسؤولان باید به رویکرد انتظار توجه جدی داشته باشند و این امر نباید، انحرافی و غیرواقعی باشد، باید همان‌گونه که ولی‌فقیه برای ما تبیین می‌کند سر سفره انتظار نشست و از آثار انتظار برخودار شد.

وی بیان کرد: امام راحل بر اساس رویکرد انتظار از سبک زندگی منتظرانه فعال برخودار بوده است، ایشان فرمودند که مسؤولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست، بلکه انقلاب ایران در راستای انقلاب امام زمان(عج) است و مسؤولان به ویژه سران سه قوه باید توجه داشته باشند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: صدا و سیما حداقل هفته‌ای یک مرتبه در اخبار رسمی به مسؤولان و مردم متذکر شود که ما یک آرمان جدی داریم و باید در سایه آن آرمان کشور خود و مخاطبان این فرهنگ را تربیت کنیم و جوامع بشری را به بلوغ اجتماعی نائل کنیم تا شرط تحقق ظهور فراهم شود.

وی افزود: دعای برای فرج نشانه بلوغ اجتماعی است وقتی جامعه به این سطح از آگاهی و فهم اجتماعی رسید، از خواسته‌های پست بالاتر رفته و مسائل بلند و والا را برای خود می‌طلبد و به این ترتیب بهشت زمینی شکل می‌گیرد.

عضو هیأت علمی مؤسسه آینده روشن با بیان این‌که تا امام‌زمان‌خواه نشویم، نباید توقع داشته باشیم که ظهوری شکل بگیرد، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم امام زمان(عج) می‌آید، اگر جامعه بشری این امر را نخواهد، همان اتفاقی می‌افتد که برای اجداد پاک امام زمان(عج) رخ داد.

وی ادامه داد: تا جوامع بشری و شیعیان به این مرحله از خواستن و بلوغ اجتماعی نرسند، شرط تحقق ظهور شکل نخواهد گرفت،‌ شیعه در طول تاریخ بر این اساس تربیت شده و خود را برای ظهور آماده می‌کند و باید به این آماده شدن شتاب دهد.

حجت‌الاسلام سهرابی ابراز کرد: امام کاظم(ع) بیان می‌کنند که شیعه در طول تاریخ از یک پیوست فرهنگی برخودار بوده است، بر اساس این حدیث کسانی که اسبشان را برای وقوع امر ما و ظهور امام زمان زین کرده‌اند و با کارهای خود غیظ دشمن را برمی‌انگیزند و همه کارهایشان بر اساس ارتباط با ولایت و آموزه‌های اهل‌بیت(ع) شکل می‌گیرد، به چهار خصلت دست می‌یابند.

وی در توضیح این چهار خواسته گفت: خدای متعال رزق مادی و رزق معنوی به آنان می‌دهد، همچنین شرح صدر پیدا می‌کنند و دیگر این‌که به آرزوها و آرمان‌های خود می‌رسند و دست می‌یابند و همچنین خداوند در تمام نیازمندی‌هایشان یار و یاور آنان خواهد بود.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این‌که باید تمام کارهایمان با رویکرد انتظار و ظهور امام زمان(عج) شکل بگیرد، ابراز کرد: اگر این چنین شود، هم فرج عمومی و هم فرج در امور شخصی رخ می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: شیعه از سبک زندگی منتظرانه برخودار است، پیوست فرهنگی شیعه برای او سبک زندگی منتظرانه را طراحی می‌کند، فرهنگ انتظار همراه با ورع و محاسن اخلاق است و اگر انسان همراه با ورع و اخلاق بود، می‌تواند آرزوی آمدن امام زمان(عج) را بکند./914/پ202/ی

ارسال نظرات