۰۳ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۱۷۳۲۶۱
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد :

امام زمان شمشیر قدرت و انتقام خدا است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به دعای پیامبر اکرم (ص) در شب نیمه شعبان اظهار داشت: این دعا دعای متنی شیعه و در بردارنده این است که به ما توفیق بده در کنار منتقم بزرگ و همراه با او از ستمگران تاریخ انتقام بگیریم چرا که شمشیر قدرت و انتقام خدا، امام زمان (عج) است.
امام مهدي (عج)

 حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به این که مقدرات شب قدر از شب نیمه شعبان آغاز می شود، گفت: از همین شب نیمه شعبان دروازه های لیله القدرگشوده می شود و توسل به حضرت سیدالشهدا(ع) و امام عصر(عج) و طلب مغفرت و قرآن خواندن در واقع افتتاحیه پر رونقی برای لیله القدر شب های رمضان محسوب می شود.  

بشارت آمدن منجی برای تحقق یک مأموریت عادی و معمولی نیست

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور با بیان این که در شب نیمه شعبان هرچه به سحر نزدیک تر می شود ساعت های سرنوشت ساز برای زمین رقم می خورد، تصریح کرد: این لحظات زمان های عجیبی است که زمین آبادگر و اصلاح‌گر خود را می شناسد و باطن عالم و قلب همه اولیا و انبیاء مسرور است چرا که بشارت آمدن منجی برای تحقق یک مأموریت عادی و معمولی نیست.

وی در ادامه با ممتاز بر شمردن افرادی که در زمان بروز نشانه های ظهور زندگی می کنند، اظهار داشت: در واقع در این زمان شیعه ساماندهی شده است و تحت لوای ولایت، امامت و ولایت فقیه است و شیعه دارای پایگاه است و امواج گسترده این حرکت الهی را در همه جا می توان مشاهده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در ادامه با اشاره به دعایی از پیامبر اکرم (ص) در شب نیمه شعبان که از اسرار این شب پرده برداری می کند، تصریح کرد: این دعا حاکی از این موضوع است که رابطه مستقیمی بین شب نیمه شعبان و پیامبر اکرم (ص) وجود دارد و این دعا نقشه زیبا و روشی از خوشبختی و سعادت و کمال جویی را برای انسان ترسیم می سازد.

آن چیزی که بین بشر و گناه فاصله می اندازد خشیت است

وی در ادامه به بیان خواسته های پیامبر اکرم (ص) در شب نیمه شعبان از خداوند پرداخت و اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) درباره تقسیم ها و قسمت های خود از حضرت حق در این شب با فضیلت از خداوند در ابتدا ترس و خشیتی را می خواهد که بین بنده وگناه فاصله بیندازد چرا که معصیت نیز سهم فطرت بشر است اما همین معصیت نابود کننده نور انسانیت در وجود بشر است و به همین دلیل آدمی نیازمند اکسیری عظیم است که انسان را ازگناه  دور نگاه دارد و آن چیزی که بین بشر وگناه فاصله می اندازد خشیت است.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور با بیان این که خشیت محصول معرفت است و انسان وقتی نسبت به خالق معرفت پیدا کرد از گناه دور می شود، تصریح کرد: در ادامه دعا پیامبر اکرم (ص) از خداوند طاعتی را می خواهد که انجام ادب بندگی و مورد رضای الهی بشود و این طاعت همان طاعتی است که مبتنی بر ایمان باشد بدان معنا که از قلب یک مومن خالص وعابد برخیزد.

وی با بیان این که درپرتو اطاعت از خداوند انسان نیز در هر عصری با حجت خداوند نیزارتباط دارد افزود: در واقع در این طاعت انسان نسبت به حضرت ولی عصر (عج) و نایب امام زمان نیز همین حالت طاعت و بندگی را دارد.  

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در ادامه سومین خواسته پیامبر اکرم (ص) از خداوند را در شب نیمه شعبان طلب یقین عنوان کرد واظهار داشت: همه انسان های بلند همت از خداوند یقین می خواهند همان یقینی که مصیبت های دنیا را در نگاه انسان آسان سازد چرا که دنیا خودش را به رخ می کشد و دلیل این که دنیا توانایی این کار دارد اینست که بشر غافل از آخرت خودش است و یقین بینش انسان را نسبت به دنیا ضعیف می سازد و مصیبت های دنیا در نگاه چنین انسانی کوچک می شود.

سرمایه بزرگ و عظیم برای رسیدن به یقین خشیت و معرفت الله

وی سرمایه بزرگ و عظیم را برای رسیدن به یقین خشیت و معرفت الله دانست و تصریح کرد: سلامتی و بهره مندی از نعمت های شنوایی و بینایی برای حرکت در مسیر سیر و سلوک و رسیدن به کمال و بهره مندی از نیروی جوانی از ابزارهای مسیر سعادت انسان است که اگر در خلاف جهت استفاده شود منجر به خسارت و ضرر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در ادامه تفسیر و شرح دعای پیامبر اکرم (ص) در شب نیمه شعبان مبنی براین که ای خدای بزرگ انتقام ما را از کسی که به ما ستم و ظلم کرده است بگیر و ما را بر ظالم پیروزگردان، افزود: این دعا دعای متنی شیعه است که به ما توفیق بده در کنار مغتنم بزرگ و همراه با او از ستمگران تاریخ انتقام بگیریم چرا که شمشیر قدرت و انتقام خدا امام زمان (عج) است.  

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور درباره خواسته های ششم، هفتم و هشتم پیامبر اکرم (ص)  در شب نیمه شعبان از خداوند نیزگفت: حفظ دین و آسیب نرسیدن به آن، قرار ندادن دنیا به عنوان همت اصلی بدین معنا که بزرگترین اشتغال برای انسان دنیا باشد و مسلط نشدن کسی که به ما رحم نمی کند از دیگر خواسته های رسول اکرم (ص) در این شب با فضیلت از خداوند تبارک تعالی است ./934/پ202/ع

 

ارسال نظرات