۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۱۷۴۰۶۰
امام جمعه موقت ساری:

اماکن متبرکه ظرفیت کسب آرامش و معرفت حقیقی را داراست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ساری از بقاع متبرکه به عنوان کانون های معنوی، مراکز و نور و هدایت جامعه یاد کرد و افزود: تربت پاک این سفیران رستگاری از دیرباز مورد توجه عمیق همه اقشار جامعه ما بوده است.
امام جمعه موقت ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری امروز در مراسم افتتاحیه طرح نشاط معنوی بقاع متبرکه شهرستان ساری فضای معنوی بقاع متبرکه با فرصت مناسبی در جهت ترویج معارف اهل بیت(ع) دانست و گفت: باید از این ظرفیت معنوی در جهت گسترش باورهای دینی درجامعه بهره گرفته شود.

 

وی وجود بقاع متبرکه و امامزادگان را هدایایی الهی از سوی خداوند متعال به مردم بزرگ ایران دانست و افزود: آرامش و معرفت حقیقی در جوار امامزادگان به دست می آید.

 

امام جمعه موقت ساری با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص تبدیل امام زادگان به قطب های فرهنگی، گفت: امامزادگان باید محلی برای تربیت جوانان، آشنایی با اهل بیت، آموزش مفاهیم قرآنی و پاسخگویی به نیازهای معنوی همه مردم ایران اسلامی به ویژه جوانان باشند.

 

حجت الاسلام قاسمی متوسل شدن به اهل بیت(ع) در جوار امامزادگان را از راه‌های مقابله با هجمه تهاجم فرهنگی دانست و افزود: باید زمینه حضور بیشتر نسل جوان در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه فراهم شود.

 

وی با بیان این که بقاع متبرکه نقش اثرگذاری در ارتقای فرهنگ، اخلاق و اعتقادات دینی جامعه بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: توسعه این مراکز مهم دینی باید همواره مورد توجه متولیان آن قرار گیرد.

 

حجت الاسلام قاسمی از بقاع متبرکه به عنوان کانون‌های معنوی، مراکز و نور و هدایت جامعه یاد کرد و افزود:  تربت پاک این سفیران رستگاری از دیرباز مورد توجه عمیق همه اقشار جامعه ما بوده است.

 

امام جمعه موقت ساری از بقاع متبرکه به عنوان بهترین مکان برای تزکیه نفس و تکمیل سجایای اخلاقی انسان یاد کرد و بیان داشت: افرادی که در هیاهوی زندگی ماشینی، مأیوس از همه جا به این پایگاه‌های امید و آرامش پناه آورده و در فضایی روحانی و ملکوتی با خداوند مهربان درد دل و عقده‌گشایی کرده و زندگی شیرین و پر امید خود را دوباره آغاز خواهند کرد.

 

وی با بیان این که امامزادگان پل ارتباطی بین زمین و آسمان، دنیا و آخرت و انسان و خدا به شمار می روند، تصریح کرد: امامزادگان کانون های مهم فرهنگی و معنوی به شمار می روند و بهترین مکان برای تزکیه روح و تربیت نفوس و تقرب به خداوند متعال محسوب می شوند.

 

امام جمعه موقت ساری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز طرح نشاط معنوی بر ضرورت آموزش خواندن صحیح نماز از سوی مبلغان دینی به دانش آموزان شرکت کننده در این طرح تأکید کرد.

 

وی اظهار داشت: نماز مهم ترین موضوع مهم زندگی یک مسلمان است و هرکسی در جایگاه خود باید در ترویج فرهنگ نمازخواندن آن هم بصورت صحیح کوشش کنند.

 

امام جمعه موقت ساری همچنین با تأکید بر این که مبلغان فعال در طرح نشاط معنوی به موضوع عفاف و حجاب نیز بپردازند، تصریح کرد: مسأله عفاف و حجاب باید به خوبی برای دختران دانش آموز تبیین و تشریح شود.

 

حجت الاسلام قاسمی خاطرنشان کرد: اگر قدم های اول زندگی هر فردی با آموزه‌های صحیح دینی باشد بدون شک هم در سلامت زندگی فردی انسان نقش بسزایی داشته هم در سلامت جامعه تأثیرگذار خواهد بود.

 

وی با اشاره به گسترش روز افزون بدعت و خرافه در جامعه اسلامی از سوی دشمنان اسلام و انقلاب، گفت: باید نسل جوان ما نسبت به این توطئه افکنی های دشمنان هوشیار و آگاه باشند تا در دام دشمن گرفتار نشوند.

 

امام جمعه موقت ساری حضور مبلغان دینی در اجرای طرح نشاط معنوی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: ارتباط یک مبلغ با جوان و نوجوان کشورمان می تواند آنها را از خطرهای احتمالی که دشمنان طراحی کردند، آگاه کند./950/پ202/س

ارسال نظرات