۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۷۴۴۹۹
مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه:

عدالت و مهربانی شرط اصلی و تأثیرگذار در تبلیغ دین است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه گفت: اهل بیت و پیامبران(ع) با رفتارهای محبت آمیزشان دیگر افراد را مجذوب دین اسلام می کردند و از آن جایی که محبت و عدالت دارای جاذبه است با رعایت آن می توان قلوب زنده جوانان را به دست آورد.
اعزام مبلغ / تبليغ
حجت الاسلام سعید فتحی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خصوص جنگ نرم و نفوذ فرهنگ غربی در میان جوانان بیان کرد: برای جذب جوانان و الفت بیشتر آنها با معارف دین مبین اسلام و همچنین جلوگیری از گرایش آنان به سوی فرهنگ منحط غرب، در وهله اول باید ائمه اطهار(ع) را به عنوان بهترین الگو به جوان معرفی کرد و جاذبه‌های دین را در قالب گفتار سیره اهل بیت(ع) از همان آغاز کودکی به آنان تعلیم داد، در قالب چنین مسأله‌ای شاکله و شخصیت روحی فرزندان به بهترین شیوه شکل می گیرد و دیگر در تأثیر هجمه های فرهنگی غرب قرار نمی گیرند.
 
وی ادامه داد: تفاوت بارزی میان افرادی که از نظر معرفتی و ایمانی قوی هستند با کسانی که از این لحاظ  تهی هستند وجود دارد، دسته اول از این جهت که از درون غنی بوده از جان خود می گذرند؛ اما به هیچ وجه تسلیم وسوسه های نفسانی نمی شوند، در حالی که دسته دوم همچون پر کاهی می مانند که باد به هر سویی که بخواهد آنان را جهت می دهد و عنان خود را به دست نفس خویش می سپارند.
 
حجت الاسلام فتحی گفت: انسان در صورتی ارزش و جایگاه حقیقی خود را پیدا می کند که با خدا و صفات الهی آشنا و همراه باشد و شهوات و خواسته های شیطانی خود را مهار کند؛ اما اگر ارزشش را از دست دهد دیگر وزین نیست و جاذبه های معنوی را درک نمی کند، انسان هایی که از درون غنی نیستند مشمول این دسته می شوند.
 
وی افزود: قرآن کریم حق را به آبی که حقیقت و دارای منفعت است و باطل را به کفی که فانی است تشبیه می کند و از عشق های مجازی به عنوان سراب و حباب یاد می کند.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه تصریح کرد: امام صادق(ع) می فرماید قیمت شما بهشت است، خود را به کمتر از آن نفروشید. نتیجه می گیریم که اگر جوان به بها و ارزش خود پی ببرد هرگز خود را به لذت های زودگر دنیوی نمی فروشد، البته ما هم وظیفه داریم قبل از آن که بیگانگان شبهاتشان را در اذهان وارد کنند معارف اسلامی را میان مردم تقویت کنیم که نخست این امر باید از تربیت مادران و خانواده‌ها آغاز شود.
 
وی ادامه داد: از جنبه عملی نیز با برخورد شایسته و رعایت حق و حقوق جوانان در این امر کوشا باشیم همچنان که اهل بیت(ع) و پیامبران عظیم الشأن با رفتار های محبت آمیزشان دیگر افراد را مجذوب دین اسلام می کردند و از آن جایی که محبت و عدالت دارای جاذبه است با رعایت آن می توان قلوب زنده جوانان را به دست آورد، متأسفانه جوانان ما جذب محبت های کاذب غربی ها می شوند و از باطن پلید آنان نا آگاهند، از این رو نباید با برخوردهای ناشایست و اعمال خشونت های بیجا، آنان را دچار عقده‌های روانی و به درد دین گریزی مبتلا کنیم.
 
حجت الاسلام فتحی تأکید کرد: اجرای کرسی های آزاد اندیشی گامی مهم در جهت بها بخشیدن به دانشجویان بوده است و طبق فرموده رهبر انقلاب باید به دانشجویان و جوانان این مرز و بوم کرامت بخشید تا مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرند.
 
وی ادامه داد: متأسفانه دشمنان از اصل تربیت در خانواده های ایرانی آگاه هستند و آن را نشان گرفته اند و از این نقطه آنان را مورد هجمه قرار داده اند که نباید از این اصل غافل شد.
 
حجت الاسلام فتحی هچنین در زمینه عرصه رسانه و هنر بیان کرد: عرصه سینما و رسانه فضایی حساس و قابل توجه است، هنرمندان باید از نظر فکری و اعتقادی تقویت شوند، هرچند که یک سینماگر می تواند با رنگ و لعاب خیره کننده ای به فیلمش فرم ببخشد اما نباید تفکر غلطی را در قالب محتوی به مخاطب تزریق کند هرچند که در بسیاری از موارد این امر ناخواسته صورت می گیرد، افزون بر این ما به هنرمندان، معماران و سایر مشاغل که متعهد به دین اسلام و آشنای با اسلام ناب باشند، به شدت نیازمندیم./967/ت302/س
ارسال نظرات