۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۱۷۵۴۰۳
امام جمعه آمل:

ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند برنامه ریزی مدون و اصولی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل گفت: راه علاج این ناهنجاری اجتماعی سیاست گذاری مناسب با بهره گیری از الگوهای اسلامی است و در غیر این صورت این مسأله برطرف نخواهد شد.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل امروز در همایش حجاب و عفاف که در سالن شهید رجایی آمل برگزار شد با بیان این که حجاب و عفاف امری ارزنده و مهم است که باید به آن توجه شود، گفت: توجه به اهمیت حجاب و عفاف در منزل موجب توجه فرزندان به رعایت آن در جامعه می شود.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با اشاره به این که ائمه معصومین(ع) خود انسان کاملی بودند و همه تاکید آن ها دلسوزی برای امت اسلامی و رسیدن به سعادت بوده است، بیان داشت: قرآن بهترین دستورالعمل رفتار فردی و اجتماعی را دارد که رعایت آن سلامت را برای همگان به همراه خواهد داشت.

 

استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که رعایت حجاب در قرآن مجید یک حق نبوده بلکه تکلیف است، خاطرنشان کرد: همگان باید نسبت به ترویج فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان امری مهم تلاش داشته باشند.

 

امام جمعه آمل با بیان این که پدر و مادر به عنوان بزرگ ترین و مهم ترین معلمان اخلاقی، تربیتی و پرورشی برای فرزندان هستند، ادامه داد: به یقین فرزندان به ریزترین نکات تربیتی در رفتار والدین حساس بوده و از آن تأثیر می پذیرند.

 

وی با تاکید بر این که زن در دین مبین اسلام از مقام و ارزش والایی برخوردار است، بیان داشت: تاکید اسلام بر رعایت حجاب برای مرد و زن یکسان است اما حساسیت و تاکید آن در زنان به خاطر اذیت نشدن زنان و حفظ کانون گرم خانواده است.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که ترویج فرهنگ حجاب و عفاف امری ضروری و انکارناپذیر است و مسؤولان باید در ترویج آن پیشگام باشند، گفت: عفاف و حجاب از اصول قطعی دین مبین اسلام است که در قرآن کریم و روایات ائمه معصوم(ع) به رعایت و گسترش آن تاکید ویژه شده است.

 

امام جمعه آمل با تاکید بر این که آگاهی بخشی و بصیرت افزایی در نسل جوان امری ارزنده و واجب است، یادآور شد: مردم را باید با تبیین مناسب ارزش های دینی به سمت دین جذب کنیم که در این راستا امر به معروف و نهی از منکر به منظور اعتلای فرهنگ حجاب و عفاف باید در جامعه و در بین آحاد مردم و مسؤولان رواج پیدا کند.

 

حجت الاسلام رحمانی با بیان این که امروز جامعه ما نیازمند یک فرهنگ فاطمی است، خاطرنشان کرد: بانوان جامعه اسلامی باید در عرصه عفاف و حجاب تنها حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند.

 

استاد حوزه علمیه آمل، بد حجابی را مشکلی مهم در جامعه اسلامی دانست و با بیان این که متأسفانه ورود مد های غربی هر روز براین مشکل می افزاید، تصریح کرد: جامعه ما در چنین شرایطی نیازمند ارائه الگویی فاطمی در عرصه عفاف و حجاب است.

 

وی ترویج فرهنگ فاطمی را مهم ترین راه حل معضل اجتماعی بی حجابی در جامعه عنوان کرد و بیان داشت: متولیان دینی و فرهنگی کشور باید به سوی ارائه الگویی مناسب و برگرفته از اندیشه های فاطمی در جامعه باشند.

 

امام جمعه آمل گفت: راه علاج این ناهنجاری اجتماعی سیاست گذاری مناسب با بهره گیری از الگوهای اسلامی است و در غیر این صورت این مسأله برطرف نخواهد شد.

 

وی با اشاره به این که باید برای رفع بد حجابی های موجود در جامعه برنامه ریزی منسجم و سازمان دهی شده صورت گیرد، خاطرنشان کرد: دشمن درصدد است تا با انواع برنامه ها و ترفندها مسیر خدامحور جامعه را از خط مستقیم خود خارج کند که در این راستا نهادهای فرهنگی از مسؤولیتی عظیم برخوردار هستند که باید اهتمام خاصی را نسبت به مقابله با جنگ نرم داشته باشند./950/پ202/ب

ارسال نظرات