۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۱۷۶۱۲۲
آیت الله شفیعی:

اعمال مستحبی در ماه رمضان با اعمال واجب برابری می‌کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شفیعی در جلسه تفسیر قرآن به اهمیت و فضیلت اعمال مستحبی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: عمل مستحبی در ماه رمضان معادل عمل واجب است.
آيت الله شفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در سومین جلسه تفسیر قرآن با بیان این که ارزش انسان روزه دار نزد خداوند متعال بسیار زیاد است، اظهار داشت: همواره باید پیرامون اعمال نیک و پسندیده مسائل امیدوار کننده آن نیز بازگو شود.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با اشاره به وجود بال امید و ترس در اعمال انسان خاطر نشان کرد: انسان باید نسبت به اعمال خود نه مأیوس و نه مغرور شود.

آیت الله شفیعی با اشاره به روایت « فقال یا ایها الناس قد اظلکم شهر عظیم مبارک، شهر فیه لیلة خیر من الف شهر، جعل الله صیامه فریضة و قیام لیله تطوعا» ابراز داشت: این ماه، ماهی است که در آن شبی است که آن شب از هزار شب بهتر است و خداوند متعال روزه ماه رمضان را بر مؤمنان واجب کرده است.

آیت الله شفیعی به اهمیت و فضیلت اعمال مستحبی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: اگر کسی در شبی از ماه رمضان برخیزد و یک رکعت نماز گزارد مانند کسی است که در ماه غیر رمضان هفتاد رکعت نماز به جای آورده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انجام اعمال مستحبی در ماه رمضان فضیلت بسیار دارد، خاطرنشان کرد: عمل مستحبی در ماه رمضان معادل عمل واجب است.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان بیان داشت: خداوند این گواه را قرار داده است که اگر کسی در ماه رمضان کار خیری انجام دهد و به فقیر کمک کند و قرآن بخواند و دستگیری ضعیفی کند مانند کسی است که واجبی از واجبات خدا انجام داده است.

آیت الله شفیعی با اشاره به روایت «کان کمن أدى فریضة فما سواه ومن أدى فیه فریضة کان کمن أدى سبعین فریضة» خاطر نشان کرد: اگر کسی در ماه رمضان عمل واجبی انجام دهد مانند کسی است که در ماه دیگر هفتاد عمل واجب انجام داده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ماه رمضان را ماه صبر انسان بر گرسنگی و تشنگی عنوان کرد و افزود: این صبر ثوابی جز بهشت ندارد و خداوند به صابران وعده های نیکو داده است.

راه رهایی انسان از گناهان گذشته در ماه رمضان

وی با اشاره به روایتی از امام محمد باقر(ع) تصریح کرد: هر کس وارد ماه رمضان شد و روزه گیرد و زیان خود را از حرام و زشتی ها باز دارد و چشم خود را از حرام ببند و آزار خود را به کسی نرساند از گناه خارج می‌شود مانند زمانی که فرزندی از مادر متولد می‌شود.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان در پایان تصریح کرد: رسیدن انسان به این درجات عالی مشکل است و پاداش این سختی‌ها نیز بسیار ارزشمند است./9464/پ202/س

ارسال نظرات