۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۱۷۶۱۸۰

بخش عترت نمایشگاه بین‌المللی قرآن تهران افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ بخش عترت بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تهران با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان در شبستان مصلای امام خمینی(ره) افتتاح شد.
افتتاح بخش عترت بيست و يکمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بخش عترت بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تهران شامگاه شنبه بیست و دوم تیرماه با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان در شبستان مصلای امام خمینی(ره) افتتاح شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام پناهیان گفت: برخی از حاجیان به حج می‌روند و پس از آن به آنها قرآن هدیه می‌دهند، در حالی‌که اعتنای به قرآن پس از پیروزی انقلاب اسلامی اوج گرفت.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: آنها در جریان رقابتشان با ایران که در مسیر رونق قرآن شده بود، مجبور شدند به سمت ترویج قرآن حرکت کنند و گرنه در اسناد موجود است که انگلیس به‌دنبال این بود که توسط عوامل خود بیت‌الله الحرام, مسجد النبی(ص) و مسجدالحرام را هم خراب کنند اما نتوانستند.

وی با بیان این‌که هرچه اسلام توسط انقلاب اسلامی رونق می‌گیرد، دیگران مجبور می‌شوند به این سمت حرکت کنند، ابراز داشت: وقتی نائب عام امام زمان(عج) حکومت را به‌دست می‌‎گیرد نه تنها در ایران بلکه در جهان اسلام موجب رونق قرآن می‌شود.

لازم به ذکر است تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید، اجرای تواشیح و سخنرانی حجت‌الاسلام شاه‌آبادی رییس بنیاد علوم و معارف اسلامی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

شایان ذکر است بخش عترت بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تهران در زمینه سیره اهل بیت(ع) فعالیت می‌کند.

گفتنی است بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از چهاردهم تیرماه مطابق با بیست و ششم شعبان تا یکم مرداد ماه مطابق با بیست و ششم ماه مبارک رمضان در شبستان مصلی امام خمینی(ره) تهران دایر است./956/پ202/ع 

ارسال نظرات