۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۷۶۴۳۶

تشریح مسأله قسم یاد کردن از سوی استاد حوزه

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شفیعی با اشاره به جایگاه والای خداوند متعال تأکید کرد: متأسفانه قسم خوردن عادت عده ای در کارهای روزانه شده است و باید این را بدانند که قسم دروغ به ائمه اطهار و خداوند روزه را باطل می کند.
ماه رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام محمدرضا شفیعی، استاد حوزه و دانشگاه، ظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد آیت الله شفیعی تکرار مباحث اخلاقی را لازم دانست و افزود: یادآوری مسائل اخلاقی سبب می شود انسان نسبت به انجام اعمال نیک میل پیدا کند.

وی با اشاره به حدیثی پیرامون منفوریت سه گروه در روز قیامت خاطرنشان کرد: اولین گروهی که در آخرت مورد لطف خداوند قرار نمی گیرند اشخاص منت گذار هستند.

استاد حوزه و دانشگاه به منت گذاری عده ای در انجام مور عبادی اشاره کرد و گفت: ما باید خداوند را شاکر باشیم که توفیق انجام عبادات را به ما عطا کرده است.

ترک گناه و میل به عبادات لطف خداوند در حق بندگان صالح است

حجت الاسلام شفیعی ترک گناه و میل به عبادات را لطف خداوند در حق بندگان صالح دانست و اظهار داشت: تنها خداوند است که می تواند بر بندگان منت گذارد.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه تصریح کرد: خداوند تنها پیرامون اسلام و پیامبر(ص) که از امور معنوی هستند بر بندگان منت نهاده است.

وی قسم دروغ را از دیگر موارد ناپسند در دین اسلام دانست و گفت: در قرآن و بسیاری از روایات مؤمنان به نهی از قسم خوردن سفارش شده اند.

حجت الاسلام شفیعی با بیان این که قسم راست در اسلام مکروه و قسم دروغ حرام است اظهار داشت: مؤمنانی که به قسم خوردن برای امور عادی عادت کرده اند باید به برکت ماه مبارک رمضان این عادت را ترک کنند.

وی با بیان این که ائمه اطهار در مواردی در دادگاه که حق با آنها بود قسم نمی خوردند، خاطرنشان کرد: این عمل امامان معصوم(ع) نشان دهنده نکوهش قسم خوردن در اسلام است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جایگاه والای خداوند متعال تأکید کرد: متأسفانه قسم خوردن عادت عده ای در کارهای روزانه شده است و باید این را بدانند که قسم دروغ به ائمه اطهار و خداوند روزه را باطل می کند.

حجت الاسلام شفیعی با بیان این که انسان فخر فروش از سومین افرادی است که در روز قیامت مورد توجه خداوند قرار نمی گیرد، خاطر نشان کرد: خداوند در سوره لقمان فرموده است که «هرگز مردم متکبر خودخواه و فخرفروش را دوست ندارد».

وی فخر فروشی را دو گونه قلمداد کرد و افزود: یک گونه از فخر فروشی مربوط به امور مادی و دنیوی است که این امر نکوهش شده و نوع دوم نسبت به امور معنوی و با ارزش، که پسندیده و ستودنی است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که انسان مؤمن نباید در جهت تحقیر دیگران فخر فروشی کند، گفت: خدواند در قرآن کریم تنها نشانه برتری انسان ها را تقوا و ایمان آنها معرفی کرده است./9464/پ202/ب

ارسال نظرات