۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۱۷۷۳۳۸
در گفت و گو با رسا مطرح شد؛

کمبود منابع مرجع تحقیقی در کتابخانه حوزه علمیه سلماس

خبرگزاری رسا ـ مدیرحوزه علمیه امام علی(ع) سلماس گفت: طلاب این مدرسه حوزوی برای فعالیت های تحقیقی و پژوهشی خود با کمبود منابع حوزوی روبرو هستند.
کمبود منابع مرجع تحقیقی در کتابخانه حوزه علمیه سلماس

حجت الاسلام سید ابراهیم طباطبایی، مدیرحوزه علمیه امام علی(ع) سلماس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به تحصیل بیش از یکصد طلبه در پایه های شش گانه در حوزه علمیه سلماس گفت: طلاب برای فعالیت های تحقیقی و پژوهشی خود با کمبود منابع حوزوی روبرو هستند.

 

وی با اشاره به وجود نزدیک به سه هزار جلد کتب دینی و معارف اسلامی در کتابخانه مدرسه علمیه امام علی (ع) شهرستان سلماس گفت: در حال حاضر منابع و کتب دینی و حوزوی موجود در کتابخانه این مدرسه جوابگوی نیاز تحقیقی و پژوهشی طلاب نیست.

 

این مسؤول تصریح کرد: رشد و رسیدن به دستاوردهای فاخر در عرصه پژوهش های حوزوی نیازمند حمایت های جدی از منظر تامین منابع و کتب مرجع فاخر و ارشمند دینی است تا خروجی آن بتواند راهگشای مسائل فرهنگی و دینی جامعه باشد.

 

حجت الاسلام طباطبایی در ادامه اظهار داد: حمایت های جدی از لحاظ ارائه تسهیلات در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری از طریق منابع دولتی انجام نمی شود که همین امر روند شکوفایی و اثرگذاری فعالیت های حوزوی را کند کرده است.

 

این مسؤول در پایان برگزاری طرح های تحقیقی، دوره های آموزشی صرف و نحو عربی، ادبیات عرب و فلسفه، فقه، اصول و کلام را از جمله برنامه های تابستان امسال عنوان کرد که با هدف تقویت بنیه علمی و تحقیقی طلاب اجرا می شود.

 

وی در ادامه به برنامه های تبلیغی حوزه در ماه مبارک رمضان اشاره و تصریح کرد: بیست نفر از اساتید و طلاب حوزوی برای تبلیغ و تبیین معارف اسلامی در ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف شهرستان سلماس اعزام شدند./936/ت303/ب

ارسال نظرات