۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۱۷۷۶۶۳
مرداد ماه امسال؛

جشنواره منطقه ای شعر یادمان ولایت در آذربایجان غربی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری جشنواره منطقه ای شعر ترکی آذری یادمان ولایت مرداد ماه سالجاری به میزبانی شهرستان ارومیه در آذربایجان غربی خبر داد.
حجت الاسلام محمد باقر کريمي، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي

حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: جشنواره منطقه ای شعر ترکی آذری یادمان ولایت از سری برنامه های جشنواره سراسری یادمان ولایت اواخر مرداد ماه سالجاری در ارومیه برگزار می شود.

 

 

وی تصریح کرد: این جشنواره به مناسبت فرارسیدن سالروز تبعید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به شهرستان جیرفت در دوران ستمشاهی اجرا می شود.


حجت الاسلام کریمی، گسترش و توسعه فرهنگ ولایی، تلاش در جهت شناخت ویژگی های شخصیتی علمی و مذهبی بنیانگذار جهموری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری و ایجاد هماهنگی و انسجام بین نیروهای ارزشی، ولایتمدار و دینمدار را از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره عنوان کرد.


این مسؤول، ولایت و رهبری را از موضوعات این جشنواره ذکر کرد و بیان داشت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا پانزدهم مرداد ماه است و بیست و سوم مرداد ماه نیز شهرستان ارومیه میزبان شرکت کنندگان جشنواره در مراسم اختتامیه و معرفی آثار برتر خواهد بود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان این که شرکت در این جشنواره برای عموم آزاد است، متذکر شد: زبان آثار ارسالی می بایست ترکی آذری باشد و استفاده از تمامی قالبهای شعری سرایش آثار آزاد بوده و از هر شاعر تنها سه اثر برای داوری در جشنواره پذیرفته می شود./936/ت303/ب

ارسال نظرات