۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۴:۵۱
کد خبر: ۱۷۷۹۷۸
مسؤول حوزه علمیه فیضیه مازندران:

بهره معنوی ماه رمضان در گرو به جای آوردن رسم ادب و احترام این ماه است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه علمیه فیضیه مازندران با بیان این که همه ما در این ماه مبارک مهمان خداوند هستیم و میهمانی ادب و احترام به همراه دارد، ادامه داد: در این ماه مبارک که میزبان بیدار و مراقب است باید بیش از هر زمان دیگری احترام میزبان را نگه داریم.
حجت الاسلام و المسملين محمد فاضل، مسؤول حوزه علميه فيضيه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام و المسملمین محمد فاضل، مسؤول حوزه علمیه فیضیه مازندران صبح امروز در برنامه سحرگاهی ماه مبارک رمضان که از شبکه تبرستان پخش شد، ماه مبارک رمضان را ماه استثنایی و ممتاز برشمرد و گفت: امتیاز این ماه پرفیض به قرآن است و قرآن هم در کتاب های آسمانی استثنایی و ممتاز است.

 

وی با بیان این که ماه رمضان سابقه ای در ملت ها و ادیان پیشین ندارد، افزود: این ماه ارزشمند در میان ملت عرب اسم داشت، اما در میان ادیان آسمانی دیگر اسم هم نداشت، چون ادیان آسمانی سابق نظیر یهودیت و مسیحیت تاریخ آنها شمسی و ماه رمضان قمری است.

 

مسؤول حوزه علمیه فیضیه مازندران با بیان این که در ملت عرب نیز ماه رمضان امتیاز نداشت، ادامه داد: چهار ماه حرام و ماه رجب در امت عرب امتیاز داشت، اما ماه رمضان امتیاز نداشت چون به گفته امام رضا(ع) از لسان مبارک پیامبر گرامی اسلام(ص) نقل کرده اند، ماه رمضان ماه خدا است و خداوند این ماه را برای پیامبر استثنایی و ممتاز خود ذخیره نگه داشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین فاضل ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام(ص) در مقابل دیگر پیامبران الهی ممتاز و استثنایی است و کتاب ایشان نیز در برابر دیگر کتب آسمانی ممتاز است.

 

وی یکی از مهم ترین ویژگی قرآن را امتیاز هدایت گری و راهنمایی دانست و افزود: این اصل مهم در زندگی بسیار حائز اهمیت است.

 

مسؤول حوزه علمیه فیضیه مازندران با بیان این که دیگر کتب آسمانی همانند قرآن قدرت هدایت گری نداشتند و اگر این مسأله وجود داشت محصور در زمان و مکان بود، تصریح کرد: با بررسی در این خصوص شاهد محدود بودن هدایت های کتاب های آسمانی پیشین خواهیم بود.

 

وی ادامه داد: هدایت تورات و انجیل متناسب با فرهنگ آن برای آنها دوره و زمان کامل بود، اما برای تاریخ بشریت کامل و جامع نبود.

 

حجت الاسلام و المسلمین فاضل با اشاره به این که ماه رمضان امتیازاتی دارد که ماه های پیشین نداشت، گفت: عبادت در ماه های غیر رمضان و حتی در ماه رمضان قبل از اسلام حداکثر ده برابر بود، اما در اسلام یک نماز در ماه مبارک رمضان برابر 70 نماز است و نافله ماه رمضان برابر فریضه ماه مبارک رمضان است.

 

وی ادامه داد: خواب فرد روزه دار در ماه مبارک رمضان عبادت و نفس کشیدن او نیز در این ماه تسبیح است.

 

مسؤول حوزه علمیه فیضیه مازندران افزود: امام رضا(ع) از لسان پیامبر گرامی اسلام نقل کردند که ماه مبارک رمضان ماه خدا و ماه پذیرایی و میزبانی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین فاضل تصریح کرد: در ادیان پیشین روزه وجود داشت، اما در ماه رمضان نبود چون ماه رمضان ماه ویژه خداوند متعال است و خداوند در ماه ویژه خودش اگر دعوت کرده باشد تنها انبیاء را دعوت کرده و امت های پیشین دعوت نشده اند.

 

وی ادامه داد: امت آخرالزمان دعوت شده اند به جایی که امت های قبل دعوت نشده اند.

 

مسؤول حوزه علمیه فیضیه مازندران در بخش پایانی سخنان خود  با بیان این که همه ما در این ماه مبارک مهمان خداوند هستیم و میهمانی ادب و احترام به همراه دارد، ادامه داد: در این ماه مبارک که میزبان بیدار و مراقب است باید بیش از هر زمان دیگری احترام میزبان را نگه داریم.

 

وی با بیان این که در این ماه ارزشمند باید بیشتر به یاد خدا باشیم، ادامه داد: خدایی که همیشه میزبان ما است اینجا میزبان ویژه خانه خودش است و از پذیرایی گرم و ویژه خداوند مهربان در ماه رمضان استفاده بیشتری کنیم./950/پ202/ب

ارسال نظرات