۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۱۷۸۲۸۴
حسینی خبر داد؛

حمایت ویژه وزارت ارشاد از کنگره‌های بزرگداشت علمای دین

خبرگزاری رسا ـ حسینی با تأکید بر تولید مستندو فیلم سینمایی از سیره و زندگانی مفاخر دینی گفت: از کنگره‌های بزرگداشت علمای دین حمایت می کنیم.
دکتر محمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در مراسم افتتاح موزه موقت علما و مفاخر در تبریز با بیان این‌که علمای دین به‌حق مفاخر تاریخ و تمدن این کشور محسوب می شوند، اظهار داشت: تکریم علما باید جزو کارهای اصلی نظام اسلامی باشد، از این رو باید تمام سیاست گذاری های فرهنگی در این راستا صورت گیرد.


وی برگزاری نشست‌ها و کنگره‌های بزرگداشت علما و مفاخر دینی در دولت های نهم و دهم را یادآور شد و خاطرنشان کرد: بهره مندی از اندیشه‌ها و نکته نظرات ائمه جمعه، علمای بلاد و اندیشمندان حوزوی همواره مدنظر سفرهای استانی ریاست جمهوری بوده است، ضمن اینکه اغلب سفرها با صبغه فرهنگی همراه بوده است.


حسینی تکریم مقام شامخ مراجع عظام تقلید حضرات آیات مکارم‌شیرازی و نوری‌همدانی را در راستای ارج‌نهی به اندیشمندان دینی نظام اسلامی و مکتب تشیع دانست و گفت: صراحتا اعلام می کنیم که هر گونه طرح، کنگره، مستند و فیلم سینمایی که از سیره و زندگانی مفاخر دینی تولید شود، حمایت خواهیم کرد.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری موفق کنگره بزگداشت عارف بالله مرحوم آیت‌الله حاج سیدعلی‌آقا ‌قاضی طباطبایی در تبریز اظهار داشت: این شخصیت‌ها گنج‌هایی هستند که باید با تمام قوا در راستای شناسایی شخصیت آنها به نسل امروز تلاش کنیم، ضرورت آشنایی نسل جوان با علمای دینی بر کسی پوشیده نیست.


وی با تأکید بر تسریع در رونمایی از کتاب مفاخر دینی آذربایجان و راه اندازی موزه دائمی علما در تبریز گفت: می‌توان در کنار این موزه کتابخانه‌ای تجهیز کرد تا تمام منابع مکتوب در معرفی شخصیت ها و علمای آذربایجان گردآوری و در اختیار اندیشمندان، محققان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی قرار گیرد.


حسینی برگزاری نشست های ماهانه معرفی علمای برجسته آذربایجان در کنار موزه علما و مفاخر دینی تبریز را مورد تأکید قرار داد و افزود: برپایی نشست های صمیمی آشنایی با سیره و سلوک بزرگان دین نوعی ترویج فرهنگ اسلامی و ارزش های الهی در جامعه است./935/پ202/ج

ارسال نظرات