۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۷۸۸۳۳

برگزاری دوره های تخصصی تربیت مربی قرآن در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، از اجرای دوره های تخصصی تربیت مربی قرآن با هدف تربیت نیروی متخصص آموزش آیات کلام وحی در استان خبر داد.
قرآن مجيد

اسماعیل خیری، رییس سازمان دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: با هدف تربیت نیروی متخصص در حوزه آموزش مفاهیم و مضامین کلام وحی دوره های تربیت مربی در رشته حفظ تخصصی در استان برگزار می شود.


وی با اشاره به این که اجرای دوره های تخصصی تربیت مربی از برنامه های ویژه در تابستان امسال است، گفت: بیش از یکصد نفر برای شرکت در این دوره ثبت نام کردند و کلاس ها هم اینک با حضور اساتید مجرب در حال برگزاری است.


این مسؤول اجرای برنامه حفظ جزء 29 قرآن کریم را دیگر برنامه های تابستانی عنوان کرد و افزود: این دوره در جهت تربیت حافظان قرآنی با حضور تعداد 620 نفر در رده های مختلف سنی در حال برگزاری است.

 

خیری با اشاره به این که آموزش های قرآنی در دو رده تخصصی و عمومی برگزار می شود، کلاس های آموزش قرائت سطح یک تا سه با حضور دویست و قرائت سطح چهار با شرکت چهل قران آموز از جمله دوره های آموزش عمومی هستند که امسال شروه شده و اجرای آن ادامه دارد.


وی در ادامه با اشاره به نقش کارگاه های آموزشی برای خانواده و جوانان در ارتقای سطح فرهنگ دینی و مهارت های زندگی، تصریح کرد: امسال اجرای کارگاه های آموزش مهارت های زندگی قرآنی با هدف بالابردن آگاهی های عمومی از مولفه های زندگی منطبق با سبک قرآنی در دستور کار قرار گرفته است.


رییس سازمان دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در ادامه با بیان این که اجرای طرح های قرآنی نسبت به سال گذشته کم رنگ شده است، بیان داشت: دلیل اصلی کاهش برنامه های قرآنی در سطح استان تحقق نیافتن بودجه نیم درصد دستگاه های اجرایی است که با وجود تلاش های مکرر این بودجه آنچنان که پیش بینی شده است برای توسعه فعالیت های قرآنی اختصاص نمی یابد .


خیری اضافه کرد: سیاست سازمان دارالقرآن الکریم استان در برگزاری طرح های قرآنی توجه به کیفیت و اثر بخشی محتوایی است که این امر توجه و حمایت مسؤولان و متولیان امر در تحقق بودجه های اختصاصی را می طلبد.


وی در پایان خاطرنشان کرد: ثبت نام مسابقات کشوری تلاوت همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شده و علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت تلاوت در دو رشته حفظ و قرائت در رده سنی زیر و بالای 16 سال ثبت نام کنند./936
/ت303/ب

ارسال نظرات