۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۷۸۸۳۶
مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی:

حضور در راهپیمایی روز قدس تکیلف دینی در صیانت از کرامت انسانی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: حضور گسترده امت های اسلامی در راهپیمایی روز قدس یک تکلیف الهی در صیانت و احیای کرامت و ارزش های والای انسانی است که امروز به دست استکبار جهانی به غارت رفته است.
حجت الاسلام قهرماني

حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: روز قدس تجلی اراده و همبستگی امت اسلامی در دفاع از ارزش ها و آرمان های مترقی انسانی است که امروزه به نام حقوق بشر از سوی استکبار جهانی و ایادی دست نشانده های آن به چپاول رفته است.


وی با بیان این که در مکتب و سیره اسلام ناب محمدی مسلمانی نمی تواند با بی اعتنایی به سرنوشت برادر دینی خود ادعای مسلمانی داشته باشد، افزود: روز قدس تبلور آرمان خواهی و عزت طلبی جهان اسلام برای رهایی انسان ها از زیر سلطه خودکامگان غربی است.


حجت الاسلام قهرمانی تصریح کرد: دلیل اصلی حمایت جهانی به ویژه جهان اسلام از مردم بی دفاع فلسطین تنها وجود بارقه های مشترک دینی و مذهبی نیست بلکه دفاع از حقوق فلسطین و قدس شریف دفاع از تمام کرامت بشری است.

 

این مسؤول، روز قدس را یادگار دیانت و درایت اندیشه های انقلابی رهبر کبیر انقلاب اسلامی عنوان کرد و حضور گسترده در روز قدس برای دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین را یک تکلیف الهی و دینی دانست.


وی خاطرنشان کرد: روز قدس بیانگر نهایت انزجار و تنفر جهانی از وجود هر گونه ظلم و تحدی خودکامگان غربی بر علیه مردم بی دفاع است که سعی دارند با توسعه سلطه گری های خود هویت اسلامی را در عرصه
جهانی خدشه دار کنند.


مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به تاثیر حضور گسترده مردم در روز قدس در حوزه فراملی گفت: حضور یکپارچه مردم در ایران اسلامی و همچنین سایر کشورهای اسلامی بدون شک استکبار جهانی را در مواضع خود علیه قدس شریف منفعل تر می کند.


حجت الاسلام قهرمانی با بیان این که غرب و استکبار جهانی همواره از سقوط جایگاه خود در افکار جهانی ترس و واهمه دارد، افزود: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اسرائیل امروزه خوب می دانند که هر گونه تحرکی علیه آرمانها و ارزش های اسلامی که بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان معتقد به آن هستند، ممکن است به افول همیشگی ابرقدرتهای جهانی منجر شود.


وی با تاکید بر حضور گسترده اقشار مختلف مردم در راهپیمایی روز قدس در دفاع از حریم قبله اول مسلمانان جهان و حریت ملت فلسطین، خاطرنشان کرد: ترس و واهمه استکبار جهانی از تحدی به ارزش های اسلامی نتیجه حضور هوشمندانه، همیشگی و با بصیرت ملت های اسلامی به ویژه ایران اسلامی در صحنه های انقلابی بوده است./936/ت302/ب

ارسال نظرات