۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۷۹۵۳۹
استاد حوزه علمیه قم:

گرایش اصحاب رسانه به اندیشه متعالی نیاز امروز جامعه است

خبرگزاری رسا ـحجت الاسلام صالحی خوانساری گفت: اصحاب رسانه باید صاحب اندیشه و تفکر باشند چرا که امروز دنیا روش‌های مختلفی را برای مقابله با جمهوری اسلامی ‌ایران به کار گرفته و دریافته که در جنگ نرم، رسانه مهم‌ترین و بهترین ابزار برای رسیدن به اهداف خود است.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمرتضي صالحي خوانساري، استاد حوزه علميه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت‌الاسلام سیدمرتضی صالحی خوانساری، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در جمع کارکنان صدا و سیمای استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به نقش مهم رسانه در جامعه امروزی اظهار داشت: وقتی زمان پیامبر(ص) را مورد بررسی قرار دهیم می‌بینیم که در صدر اسلام و اوایل رسالت پیامبر(ص) چه امکانات رسانه‌ای را پیامبر(ص) در اختیار داشتند که توانستند در مقابل دشمنان پیروز و اسلام را گسترش دهند در حالی که در آن زمان به صورت خاص که در حال حاضر امکانات رسانه‌ای وجود دارد نبود و در آن زمان شاعر و شعر به عنوان رسانه محسوب می‌شد.
وی با بیان این که امکان و توانمندی جبهه حق از نظر امکانات رسانه‌ای بسیار محدود است، ادامه داد: در صحنه کربلا رسانه و امکانات در اختیار جبهه کفر بود و در زمان انقلاب اسلامی نیز امام خمینی‌(ره) که نهضت انقلابی خود را شروع کردند این چنین وضعیتی را داشتند.
حجت الاسلام صالحی خوانساری خاطرنشان کرد: اکنون بعد از گذشت 34 سال از عمر انقلاب سرمایه نظام از نظر رسانه‌ای در مقابل جبهه کفر بسیار ناچیز است.
وی اضافه کرد: اما سؤال اساسی اینجا است که پس چرا با وجود فقر سخت‌افزاری و فقر تجهیزات و امکانات برنده راهبردی و موفقیت نهایی از آن جبهه حق و اسلام بوده و هست و این موضوع اساسی و مهمی است که باید به آن توجه کرده و در مدیریت از آن چه که داریم نهایت استفاده را بکنیم.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که ما رسانه‌های اختصاصی داریم که گاهی اوقات به آن توجه نداریم و این رسانه اختصاصی که در دست ما است جبهه کفر آن را ندارد، متذکر شد: ما باید در کنار توجه به تکنولوژی و ابزارهای جدید از رسانه‌های اختصاصی که ویژه خود ما است غفلت نکنیم چرا که گاهی اوقات اتفاق می‌افتد که از مسیر منحرف می‌شویم، اما باید این ابزارها و رسانه‌های اختصاصی را تقویت کنیم و از آنها استفاده بهینه را ببریم.
حجت الاسلام صالحی گفت: یکی از رمزهای موفقیتی که سبب صدور انقلاب به تمام دنیا شده پیام و محتوای انقلاب بوده، زیرا که پیام و محتوای انقلاب ما مطابق ماهیت و فطرت انسان‌ها است بنابراین محتوای پیام بسیار مؤثر است.
وی صداقت را از رموز تبلیغ جبهه حق برشمرد و اذعان داشت: صداقت در ارتباط با مخاطب همان زبان حق است و صداقت مربوط به خود پیام است.
حجت الاسلام صالحی خوانساری ادامه داد: اصحاب رسانه باید صاحب اندیشه و تفکر باشند چرا که امروز دنیا روش‌های مختلفی را برای مقابله با جمهوری اسلامی ‌ایران به کار گرفته و دریافته که در جنگ نرم، رسانه مهم‌ترین و بهترین ابزار برای رسیدن به اهداف خود است.
وی اضافه کرد: هر چند ما قبول داریم که ابزار رسانه‌ای ما در برابر غرب از لحاظ کمی ‌و کیفی در سطح پایین‌تری است؛ اما آن چه ما را از غرب متمایز کرده ایمان و اخلاص ‌است.
استاد حوزه علمیه قم با بیان این که تاکنون برای مقابله با توطئه‌های دشمن اقدامات زیادی انجام شده است، افزود: ایجاد یک جبهه واحد رسانه‌ای ضروری است./9457/پ202/س
ارسال نظرات