۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۱۷۹۶۶۴
مدیرکل اوقاف خراسان شمالی عنوان کرد؛

حضور 2 هزار دانش آموز خراسان شمالی در طرح نشاط معنوی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: بیش از دو هزار دانش آموز استان در طرح تابستانی نشاط معنوی که در جوار امامزاده ها و بقاع متبرکه شاخص خراسان شمالی در حال برگزاری است، شرکت کرده اند.
طرح نشاط معنوي
حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به این که طرح تابستانی نشاط معنوی در راستای عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل هر یک از بقاع متبرکه به قطبی فرهنگی و نیز غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، در جوار 23 بقعه متبرکه این استان در حال برگزاری است، اظهار داشت: این طرح از هشتم تیر ماه آغاز شده و تا 25 مرداد نیز ادامه خواهد داشت.
 
وی با بیان این که اجرای طرح نشاط معنوی در ایام فراغت تابستانه به منظور انس گرفتن جوانان و دانش آموزان با امامزادگان و بقاع متبرکه برنامه ریزی شده است، افزود: این طرح در سال جاری در سه بخش ابتدایی، راهنمایی و متوسطه با تفکیک جنسیتی برادران و خواهران در بقاع متبرکه استان در حال برگزاری بوده و در آن برنامه‌های متنوعی از قبیل آموزش قرآن، کلاس نقاشی، اردوهای سیاحتی و زیارتی و ... اجرا می شود.
 
حجت الاسلام سهرابی همچنین از اعزام 33 روحانی برای همکاری در اجرای این طرح در بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: روحانیان همکار در اجرای طرح نشاط معنوی، از حوزه‌های علمیه قم، مشهد و حوزه‌های علمیه خراسان شمالی به بقاع متبرکه اعزام شده اند.
 
وی برگزاری کلاس‌های قرآن شامل دوره های قرآنی روخوانی، روانخوانی، ترجمه، مفاهیم، اعتقادات و داستان های ائمه معصومان، احکام، اخلاق و مسائل اجتماعی را از جمله برنامه‌های شاخص فرهنگی در این طرح دانست و اظهار داشت: افزون بر این، در طرح نشاط معنوی، اردوهای تفریحی یک روزه در داخل استان و برنامه‌های ورزشی و هنری برای شرکت کنندگان برگزار شد.
 
این مسؤول با بیان این که همچنین در طرح نشاط معنوی سال جاری سه نوع کتاب آموزشی«الفبا تا خدا» ویژه دوره ابتدایی«30 راه 30 نشانه» ویژه مقطع راهنمایی و «نردبان ها و پرتگاه های زندگی» ویژه مقطع متوسطه آموزش داده می شود، عنوان کرد: این برنامه در 33 کلاس در حال اجرا بوده و بیش از دو هزار دانش آموز استان نیز در این دوره ها شرکت کرده اند.
 
وی اضافه کرد: در پایان طرح نشاط معنوی به شرکت کنندگان گواهینامه شرکت اعطا خواهد شد و به برگزیدگان نیز جوایزی از سوی اداره اوقاف و امور خیریه اهدا می شود.
 
گفتنی است، سال گذشته طرح نشاط معنوی در 37 بقعه متبرکه خراسان شمالی برگزار شد و بنا به اعلام مسؤولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان حدود دو هزار نفر نیز در این طرح شرکت کردند.
 
لازم به ذکر است، در حال حاضر در خراسان شمالی 154 بقعه متبرکه ثبت شده وجود دارد./9314/ت302/پ
ارسال نظرات