۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۱۷۹۸۲۸
امام جمعه نکا:

تقویت مبانی دینی و منافع ملی اولویت کار خبرنگاران باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا با تبریک روز خبرنگار گفت: تقویت مبانی دینی و منافع ملی اولویت کار خبرنگاران باشد.
حجت الاسلام محمد باقر محمدي لاييني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام  محمد باقر محمدی لایینی،امام جمعه نکا بعد از ظهر امروز در آیین نکوداشت روز خبرنگار در سالن ارشاد نکا با اشاره به این که باید در رابطه با مسائل مختلف دینی و اسلامی در جامعه قلم فرسایی شود و در این رابطه خبرنگاران به عنوان پرچمداران اطلاع رسانی در خط مقدم هستند، گفت: پرهیز از دروغ و تحریک از جمله مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد و خبرنگاران بیش از پیش به این امر توجه کنند.

 

امام جمعه نکا با اشاره به این که امانت داری، جدیت، پیگیری و سرعت عمل از شاخصه های یک خبرنگار موفق است، ادامه داد: تحکیم ارزش های دینی و منافع ملی اولویت کار خبرنگاران باشد.

 

وی با بیان این که اخلاق و معنویات باید در رأس برنامه های خبرنگاران باشد و اخلاق مناسب اسلامی و دینی در مراحل مختلف رعایت شود، بیان داشت: باید رفع نیاز از مسیر و راه درست انجام شود و خدای ناکرده خبرنگاران ابزار دست پولداران برای رفع نیاز خود نشوند.

 

امام جمعه نکا در ادامه سخنان خود به خدمات 34 ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: رسانه ها باید خدمات و تلاش های نظام در سه دهه اخیر را به شیوه ای اثرگذار برای عموم جامعه تبیین کند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با بیان این که اخلاص در خبرنگاری باید مورد توجه باشد یادآور شد: نباید به بهانه دفاع از حق و حقوق شخص یا ارگانی حقوق دیگران تضعیف شود.

 

امام جمعه نکا یادآور شد: نقش خبرنگار در انتقال اخبار به موقع و درست در همه حال ثابت شده و انتخابات نمونه بارزی از نشان دادن این رسالت ارزشمند بود.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با بیان این که فلسفه خبرنگاری آن است که واقعیت های مختلف جامعه منعکس شود و جامعه از آنچه اتفاق افتاده است مطلع شود، افزود: بیان نقاط ضعف و قوت مسؤولان و عملکردها باید باشد اما نباید در ارائه این گزارش ها در حق کسی ظلم شود.

 

وی گفت: باید خدانگری و اخلاص در ارسال خبر و اطلاع رسانی مورد توجه باشد تا خیر دنیا و آخرت نصیب حال شود.

 

امام جمعه نکا افزود: این شهرستان با داشتن نشریات متعدد و خبرنگاران پر تلاش جو بسیار خوبی را به وجود آورده و بیان دیدگاه های مختلف موجب پیشرفت در جامعه می شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات