۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۱۷۹۹۵۱
در گفت‌و‌گو با استاد حوزه مطرح شد؛

پرداخت فطریه به متکدیان خیابانی چه حکمی دارد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای کرمانشاه درباره افرادی که می‌توان به آنها فطریه پرداخت کرد، تصریح کرد: معمولا عرف، متکدیان خیابانی را جزء اغنیا و فعالیت آنان را برای کسب درآمد می‌داند؛ از این رو فطریه به این افراد تعلق نمی‌گیرد.
آيت الله مير يونسي, امام جمعه اسبق کنگاور

آیت الله سید عباس میر یونسی از علمای کرمانشاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب گفت: ما باید از مساجد به عنوان یک پایگاه یادآوری استفاده کنیم و سعی کنیم مردم را حتی با گفتن یک مسأله شرعی در حال و هوای دینداری نگه داریم.

پرداخت فطریه چیزی جز تعدیل سازی اقتصاد جامعه نیست

وی در ادامه از آثار فطریه در جامعه سخن گفت و افزود: طبیعتاٌ فطریه در جامعه می‌تواند آثار اقتصادی داشته باشد و هدف اسلام از قرار دادن پرداخت فطریه چیزی جز تعدیل سازی اقتصاد جامعه نیست.


این عالم کرمانشاهی گفت: در جامعه اسلامی برخلاف جوامع ماتریالیست غربی که در آن ثروت نزد برخی‌ها متمرکز شده است مردم ضعیف هم در کنار اغنیاء نان می‌خورند.


آیت الله میریونسی با اشاره به ویژگی‌های افراد فطریه گیرنده بیان داشت: فطریه شرایطی دارد و باید به کسانی داده شود که از تأمین خرج سالیانه خود عاجز هستند.

فطریه گیرندگان باید نماز خوان باشند

وی از دیگر شرایط فطریه گیرندگان هم سخن گفت: فطریه گیرندگان باید نماز خوان باشند و شیعه دوازده امامی باشند و از مردم مؤمن به شمار آیند.

نماینده مجلس شورای اسلامی در دور اول مجلس در پاسخ به این سؤال که«آیا می شود فطریه را به گداهای خیابانی داد؟» گفت: معمولا عرف، این گونه افراد را جزء اغنیا و فعالیت آنان را برای کسب درآمد می‌داند؛ از این رو فطریه به این افراد تعلق نمی‌گیرد./957/ت302/س

ارسال نظرات