۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۱۸۰۷۲۳
مدیر حوزه علمیه امام خمینی ارومیه تأکید کرد؛

احداث کتابخانه‌های حوزوی راه ترویج پژوهش دینی

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه توسعه فضای فیزیکی کتابخانه های حوزوی برای بهره مندی هر چه بیشتر از منابع و کتب موجود را ضرورت گسترش پژوهش در موضوعات دینی و معارف اسلامی عنوان کرد.
حجت الاسلام خان بابايي، مدير حوزه علميه امام خميني(ره) اروميه

حجت الاسلام محمد خان‌بابایی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: یکی از مشکلات جدی حوزه علمیه امام خمینی(ره) این شهرستان کمبود فضای کتابخانه‌ای با وجود بیش از چند هزار عنوان کتاب با موضوعات مختلف است.

 

وی با بیان این که در دسترس بودن منابع دست اول و مرجع یکی از الزامات اجرای طرح تحقیقی و پژوهشی موفق با نتایج قابل قبول است، گفت: توسعه فضای فیزیکی کتابخانه های حوزوی ضرورت گسترش پژوهش در موضوعات دینی و معارف اسلامی است که باید مورد توجه و اهتمام جدی مسؤولان قرار گیرد.

 

حجت الاسلام خان‌بابایی تصریح کرد: در حال حاضر کتابخانه مدرسه حوزوی امام خمینی(ره) ارومیه به لحاظ برخورداری از کتب منبع و مرجع یکی از کتابخانه های غنی در استان است در کنار این که طلاب و اساتید از کتب آن استفاده می کنند دانشجویان دانشگاه های مختلف نیز برای طرح های تحقیقی از منابع موجود این کتابخانه در طول سال بهره مند می شوند.

 

این مسؤول با اشاره به این که در حال حاضر تعداد زیادی نسخ خطی نفیس در مرکز علمیه ارومیه نگهداری می شود، یادآور شد: فضای قرائت خانه این مدرسه حوزوی پاسخگوی نیاز طلاب و دانشجویانی که برای استفاده از کتب کتابخانه مراجعه می کنند، نیست.

 

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه در ادامه اظهار امیدواری کرد با بهره برداری از حوزه علمیه امام خامنه ای ارومیه در آینده نزدیک که هم اکنون با پیشرف فیزیکی 70 درصد در حال احداث است، گوشه ای از مشکلات مرتبط با کمبود فضای کتابخانه این مرکز حوزوی حل شود.

 

وی خاطرنشان کرد: مشکل کنونی کتابخانه حوزه علمیه ارومیه کمبود فضای مخزن نگهداری کتاب این کتابخانه است که باعث شده تعداد زیادی از کتاب های موجود در انبارها و در شرایط نامناسب نگهداری می شوند.

 

حجت الاسلام خانبابایی گفت: کتاب به عنوان بخشی از مهم ترین میراث فرهنگی و مکتوب که حاوی فرهنگ و اصالت ایرانی و بومی است باید به عنوان امانت و ذخایز عظیم معنوی برای رسیدن به آیندگان نگهداری شود و در این بین انتظار می رود سهم کتب دینی و حوزوی به عنوان پیشینه و تاریخ گویای معارف اسلامی کشورمان بیشتر باشد که تحقق آن نیازمند عزم جدی و حمایت های مسؤولان است./936/ت302/س

 

ارسال نظرات