۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۱۸۱۳۴۳
مدیر حوزه علمیه لرستان:

پی ریزی فرهنگ حجاب در نهاد فرزندان از خانواده آغاز می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان پوشش مناسب انسان به ویژه بانوان را دستور الهی دانست و تأکید کرد: حجاب سلاحی برای زنان جامعه و ابزاری است که معلولیت شیطان را به دنبال دارد.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

حجت الاسلام محمد رضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به اهمیت مسأله حجاب و وجود آن در ادیان گوناگون به تعابیر متفاوت اظهار داشت: حجاب یا پوشش یکی از وظایف دین الهی و انسانی افراد در جامعه است.

مدیر حوزه علمیه لرستان با اشاره روایات پیرامون اهمیت رعایت حجاب و عفاف خاطر نشان کرد: حجاب سلاحی برای زنان جامعه و ابزاری است که معلولیت شیطان را به دنبال دارد.

وی با بیان این که حجاب در تاریخ ایران و بسیاری از نقاط جهان و برای مردان و زنان بوده است، ابراز داشت: ضروری بودن پوشش برای انسان به سبب این است که احکام اسلامی بر اساس مصالح فردی و جمعی بنا نهاده شده اند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به فواید رعایت حجاب گفت: نکته مهمی که درباره مسأله حجاب وجود دارد این است که بانوان باید به این مسأله از زاویه تعبدی نیز نگاه کنند.

وی پوشش مناسب انسان به ویژه بانوان را دستور الهی دانست، خاطر نشان کرد: بانوی مسلمانی که می خواهد خود را به خدا نزدیک تر کند و بنده ای شایسته ای باشد، باید بر اساس این دستور عمل و حرکت کند.

پایه اصلی فرهنگ حجاب و پوشش از خانواده آغاز می شود

حجت الاسلام مبلغی با بیان این که پایه اصلی فرهنگ حجاب و پوشش از خانواده آغاز می شود، تصریح کرد: هرگاه پوشش به عنوان ارزش در خانواده مطرح باشد این ارزش به فرزندان نیز انتقال پیدا می کند.

استاد حوزه علمیه عدم توجه به فرهنگ حجاب در خانواده را زیانبار دانست و خاطر نشان کرد: بی توجهی به فرهنگ حجاب در خانواده سبب بی بند و باری کودک از نظر پوشش در آینده می شود.

مدیر حوزه های علمیه لرستان مادر را عنصر تأثیرگذار در نهاد خانواده دانست و اظهار داشت: نقش مادر در زمینه های تربیتی بیش از پدر است./9451/ت302/غ

ارسال نظرات