۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۱۸۱۵۵۳
مدیرکل ارشاد اصفهان خبر داد؛

برگزاری نمایشگاه کتاب با محوریت امامزادگان در اصفهان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: برای برگزاری هر چه بهتر کنگره بین‌المللی امامزادگان باید از ظرفیت‌ بخش‌های فرهنگی، مذهبی و هنری اصفهان استفاده شود.
حجت الاسلام قطبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام محمد قطبی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، صبح امروز با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی امامزادگان در اصفهان و ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در بخش‌های فرهنگی، مذهبی و هنری در اصفهان وجود دارد، گفت: می‌توان از این موقعیت استثنایی اصفهان در برگزاری هرچه باشکوه‌تر کنگره امامزادگان استفاده کرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مشورتی که با مدیرکل اوقاف استان پیرامون تعامل برای برگزاری این کنگره صورت گرفته است، افزود: راهکارهای بسیاری را در این زمینه ارائه کرده‌ایم و منتظر هستیم تا اداره اوقاف نظر نهایی خود را اعلام کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: در دو محور با اداره اوقاف به نتیجه رسیدم که این محورها شامل برگزاری نمایشگاه کتاب و حضور گسترده رسانه‌ها و مطبوعات در این کنگره است.

وی تاکید کرد: پیشنهاد برگزاری نمایشگاه کتاب با محوریت امامزادگان را با حضور ناشرانی که کتاب‌هایی در این زمینه چاپ کرده‌اند اعلام کردیم و با موافقت این طرح، مشغول رایزنی با اتحادیه ناشران هستیم تا هر چه سریع‌تر آثار مربوطه جمع‌آوری شود.

حجت الاسلام قطبی ادامه داد: پس از جمع‌آوری کتب چاپ شده در زمینه امامزادگان، به اداره اوقاف اعلام خواهیم کرد تا مکان مناسبی برای برگزاری محل نمایشگاه در محل کنگره پیش‌بینی شود.

وی بیان کرد: وظیفه مطبوعات نیز در این کنگره پرداختن به زوایای مختلف زندگی امامزادگان و شان و منزلت آنها در جامعه است و هر یک از رسانه‌ها باید به شکلی به معرفی امامزادگان بپردازند، به نحوی که یک هفته پیش از برگزاری کنگره و در زمان برگزاری آن روزنامه‌ها و مطبوعات در قالب‌های مختلف به فعالیت بپردازند و پس از اتمام کنگره نیز آثار جمع‌آوری شده مورد داوری و تقدیر قرار بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان اضافه کرد: پیشنهادات اداره ارشاد به مدیریت اجرایی این همایش نیز در سه قالب (موسیقی، نمایش و شعر) بوده است که اگر بتوان با زمان و امکانات موجود این مسائل را هماهنگ کرد، قادر به انجام آنها خواهیم بود.

وی گفت: اجرای تئاتر و نمایش (تعزیه) با محوریت امامزادگان از جمله پیشنهاداتی است که به اداره اوقاف داده‌ایم تا در مدت زمان برگزاری کنگره زمانی نیز به این مسأله اختصاص یابد تا میهمانان داخلی و خارجی با جنبه‌های مختلف زندگی امامزادگان آشنا شوند.

حجت الاسلام قطبی ادامه داد: پیشنهاد استفاده از هنرمندان نگارگر اصفهانی برای بیان قطعه‌هایی از تاریخ امامزادگان، همچنین برپایی جشنواره عکس برای معرفی بناهای امامزدگان و حضور مردم در سطح امامزدگان و معرفی کرامات آن‌ها به مردم از دیگر برنامه‌های جنبی است که به اداره اوقاف پیشنهاد برگزاری آن را داده‌ایم./939/پ202/ب

ارسال نظرات