۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۱۸۱۵۷۴
آمریکا ورود به جنگ نمی کند؛

درس آمریکا از باتلاق عراق و افغانستان

خبرگزاری رسا ـ آمریکا در صدد است تا به هر روش ممکن شانه اش را از زیر فشار حمله به سوریه خالی کند.
اوباما

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، پس از آنکه شورشیان مسلح در سوریه فیلمی را در رسانه های اجتماعی منتشر کردند و در آن مدعی شدند ارتش سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است، دولت عربستان سعودی با استناد به همین فیلم از دولت آمریکا خواست تا به وعده خود عمل نموده و به کشور سوریه لشکر کشی نماید.


اما آمریکا که از تبعات حمله نظامی به سوریه بسیار بیم دارد، در تلاش است به هر روش ممکن بر خلاف وعده های خود که استفاده از سلاح های شیمیایی یا میکروبی در سوریه را عبور از خط قرمز خوانده بود، عمل نماید.


به گزارش صدای آمریکا، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده، پس ار جنجال سازی های اخیر رسانه های وابسته به غرب می گوید: درحال حاضر ما قادر نیستیم مشخصا بگوئیم که از سلاح های شیمیایی در سوریه استفاده شده است یا خیر، برای یافتن حقایق هر کاری را که بتوانیم انجام می دهیم.


وی در ادامه گفت: رئیس جمهور آمریکا به جامعه اطلاعاتی دستور داده است به آنچه روی داده دقت شود تا تمام اطلاعات لازم از شواهد محلی و سایر منابع جمع آوری گردد.

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در این خصوص گفته است: اگر آمریکا بدون ماموریت سازمان ملل متحد و بدون شاهد روشنی که بتواند ارائه دهد وارد جنگ شود و به کشور دیگری حمله کند، آنگاه پرسش هایی مطرح خواهد شد که آیا قوانین بین المللی از آن حمایت می کند یا نه و ملاحظاتی وجود دارد که باید به حساب آورده شود.


در همین حال گفته می شود که پس از شانه خالی کردن آمریکا، عربستان دست به دامن رژیم منفور صهیونیستی شده است و گروهی از مشاوران پادشاه عربستان در سفر به مناطق اشغالی فلسطین، پیامی را از سوی عبد الله بن عبد العزیز به نتانیاهو رسانده اند که در آن از وی خواسته شده است تا اسرائیل حمله ای هوایی به سوریه داشته باشد./1415/1409/ح

ارسال نظرات