۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۱۸۱۶۳۰

نشست شورای عالی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست شورای عالی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری، با حضور مدیر حوزه های علمیه کشور و نماینده ولی فقیه در استان، امروز به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد.
نشست شوراي عالي حوزه هاي علميه چهارمحال و بختياري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، نشست شورای عالی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری، با حضور آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه کشور و نماینده ولی فقیه در استان، صبح امروز به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد.
 
در ابتدای این نشست، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه کشور، افزود: حوزه‌‌های علمیه در طول تاریخ و حتی بعد از انقلاب به خاطر حفظ استقلال و عزت نفس خود مستقل از دولت‌ها بوده و بودجه‌ای دریافت نکرده‌اند و این در حالی است که امروز بسیاری حوزه را با این مراکز مقایسه می‌کنند، از دولت‌ها بودجه‌ گرفته و توسعه یافته‌‌‌اند.
 
آیت‌‌الله حسینی بوشهری در همین زمینه گفت: امروز دانشگاه‌های کشور در مقایسه با حوزه‌های علمیه بسیار گسترده شده است به طوری که مساحت متراژ یکی از دانشگاه‌‌‌های کشور برابر با مساحت متراژ کل حوزه‌‌های علمیه سراسر کشور است.
 
مدیر حوزه‌های علمیه کشور تأکید کرد: بعد از انقلاب مطالبه از حوزه و روحانیت چندین برابر شده و متأسفانه در برخی موارد نتوانسته‌ایم این مطالبات را پاسخ دهیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤوالی مبنی بر واگذاری اختیارات بیشتر به مدیریت‌های استانی تأکید کرد: ما امروز به دنبال تمرکززدایی از مرکز حوزه علمیه قم بوده و هر مقدار ظرفیت در مراکز مدیریت‌های استانی به وجود آید کارها را واگذار می‌کنیم؛ امروز در بخش‌های اجرایی ورود کرده و در بخش محتوایی هم هر مقدار که مدیریت‌های استانی بتواند بسترهای لازم را فراهم کنند ما کارها را تولید و واگذار می‌کنیم.
 
در ادامه نیز حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ضمن تشکر از حضور آیت الله حسینی بوشهری در استان، به همدلی و اتحاد روحانیت استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: متأسفانه زیرساخت های حوزوی در استان بسیار ضعیف است و این در حالی است که از نظر نیروی انسانی و ظرفیت های محتوایی هیچ مشکلی نداریم.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که دغدغه اصلی شورای حوزه های علمیه استان بحث زیرساخت ها است، اظهار داشت: در جلسات مختلف شورا این موضوع را مورد بررسی قرار داده ایم و بر آن هستیم که در آینده ای نزدیک استان را در امور حوزوی به جایگاه خود برسانیم.
 
علی اصغر عنابستانی، استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه ضمن تبریک هفته دولت و گرامی داشت یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: بعد از گذشت 35 سال از عمر انقلاب، عمق فاصله حوزه های علمیه با شرایط ایده آل بسیار محسوس است.
 
عنابستانی با تأکید بر آسیب شناسی امور مربوط به حوزه های علمیه از سوی کارشناسان تصریح کرد: نظام در حوزه تحصیلات دانشگاهی بسیار خوب توسعه یافته است، اما متأسفانه در توسعه حوزه های علمیه کوچکترین کاری صورت نگرفته است.
 
گفتنی است، در پایان این نشست، احکام اعضای شورای حوزه های علمیه استان، از سوی مدیر حوزه های علمیه کشور قرائت و تقدیم آن ها شد./9457/پ202/ب
ارسال نظرات