۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۸۱۹۴۴

وجود 40 هزار رقبه وقف در بهارستان تهران

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف شهرستان بهارستان، با اشاره به فعالیت های فرهنگی اداره اوقاف این شهر گفت: نزدیک به چهل هزار رقبه وقف در شهرستان بهارستان وجود دارد؛ از این رو این اداره با جمعیتی زیادی روبه رو است که کارهای موقوفی خود را پی‌گیری می‌کنند.
وقف
حجت الاسلام سعید اوتارخانی، رییس اداره اوقاف بهارستان از توابع استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره وضعیت کنونی اوقاف شهرستان بهارستان گفت: یکی از شاخص های مهم در شهر بهارستان، داشتن موقوفات بسیار زیاد در این منطقه است و مردم با اوقاف زندگی می‌کنند و می‌توان گفت که همه ادارات نیز به شکلی با اداره اوقاف همکاری می کنند.
وی افزود: شاید بتوان گفت که نزدیک به چهل هزار رقبه وقف در شهرستان بهارستان وجود دارد و در نتیجه شبانه روز اداره اوقاف با جمعیتی زیادی روبه رو است که برای کارهای موقوفی خود اقدام می‌کنند.
رییس اداره اوقاف بهارستان، تصرف عدوانی موقوفات را یکی از مشکلات بزرگ این شهرستان برشمرد و اظهار داشت: در شهرستان بهارستان، با وجود اوقاف زیادی که وجود دارد، عده ای این اراضی را تصرف کرده اند و به صورت غیر قانونی تبدیل به مسکن کرده اند.
وی ادامه داد: این یک مشکل اساسی را سعی کردیم که با رایزنی با این افراد حل کنیم و تا حدودی هم با تخفیفات زیاد موفق بوده ایم، در این راستا برای برگشت اراضی متصرفه، با نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف رایزنی کرده ایم و مجوز خاص برای این مشکل گرفته ایم که با کمترین هزینه این اراضی به جای خود برگردد.
حجت الاسلام اوتارخانی با اشاره به کارهای فرهنگی اداره اوقاف بهارستان تصریح کرد: این موقوفات دارای برکات زیادی است و ما کارهای فرهنگی زیادی همچون برگزاری جلسات وعظ، روضه، قرآن و محافل فرهنگی زیادی انجام می دهیم.
وی ابراز داشت: خیمه معرفت و مشاوره از کارهای مهمی است که اداره اوقاف در ایام خاص متکفل برگزاری آن در بهارستان است، ساخت امام زاده باقر(ع) و طرح توسعه آن و احداث یک درمانگاه در نسیم شهر نیز از دیگر اقدامات این اداره است.
رییس اداره اوقاف بهارستان در پایان گفت: هر سال ما تعداد زیادی مبلغ را برای کارهای فرهنگی به کار می‌گیریم و پیشرفت و تعالی اداره اوقاف بهارستان، به همکاری همه سازمان ها و نهادها به خصوص شهرداری و شورای شهر نیازمند است تا بتوانیم کارهای فرهنگی بیشتری برای مردم بهارستان انجام دهیم./978/ت302/س
ارسال نظرات