۰۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۸۲۲۸۵
آیت الله شبستری:

چراغ سبز برخی کشورهای عربی به آمریکا تأسف‌آور است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز ضمن هشدار به توقف جنگ‌افروزی سران کشورهای غربی در خاورمیانه گفت: هرگونه تجاوز به سوریه، تلاویو را جهنم صهیونیزم خواهد کرد.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به تهدید حمله نظامی غرب علیه سوریه اظهار داشت: اهداف مهم پشت پرده‌ای در جریان این جنگ خواهد بود که مهم ترین آن تأمین امنیت برای رژیم صهیونیستی است.


وی با بیان این‌که در صورت آغاز جنگ در سوریه، دقیقا امنیت رژیم صهیونیستی و مناطق اشغالی از سوی اسرائیل غاصب به مخاطره خواهد افتاد، خاطرنشان کرد: ما مردم آذربایجان ضمن هشدار به توقف جنگ‌افروزی سران کشورهای غربی در خاورمیانه، اعلام می کنیم؛ هرگونه تجاوز به سوریه، تلاویو را جهنم صهیونیزم خواهد کرد.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که نواختن ناقوس جنگ از سوی غرب و همدستان آن به معنای شکست تروریست های سوری از ارتش این کشور است، گفت: آمریکا و اسرائیل پس از پیروزی های متوالی ارتش بشار اسد، برای جبران شکست های گذشته گزینه نظامی را پیشنهاد داده که با رأی منفی روسیه، چین و حتی تعدادی از کشورهای اروپایی مواجه است.


آیت الله شبستری ادامه داد: جای تعجب و تأسف است که برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و خاورمیانه چراغ سبزی واضح به آمریکا و اسرائیل غاصب داده و صراحتا اعلام می کنند که حامی جنگ و خونریزی هستند، به یقین اگر سوریه مورد حمله قرار گیرد، نه تنها رژیم صهیونیستی بلکه تمامی سردمداران وابسته به غرب در منطقه جایگاهی نخواهند داشت.


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: ساده زیستی، مردم‌داری، صداقت، ولایت مداری و استکبارستیزی از ویژگی های بارز این دو شهید بزرگوار بود که بایستی با گرامیداشت یاد و خاطره این دو شخصیت بزرگ سیاسی، فرهنگی و علمی کشور، الگوی تمام عیار برای مسؤولان معرفی شوند.


وی همچنین با اشاره به برخی از مشکلات موجود در کشور به ویژه وضعیت معیشتی مردم گفت: بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور با برنامه‌ریزی، قانون‌مندی و همچنین اجرای دقیق و حساب شده اصل 44 قانون اساسی قابل حل است، انتظار داریم دولت با اجرای اصل 44 تولید داخلی را فعال کنند تا در نهایت شاهد رفع دو معضل بیکاری و اشتغال باشیم.


آیت الله شبستری خواستار فراهم سازی زمینه های اجرای صحیح اصل 44 قانون اساسی و واگذاری اصولی حوزه اقتصاد و تولید به بخش خصوصی از سوی دولت شد و افزود: بی تردید اجرای این اصل در ارکان مختلف اقتصادی کشور می تواند رکود موجود را رفع کند، البته نباید از تعامل میان علم و صنعت در کشور غافل بود.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که منشاء بخشی از فارغ‌التحصیلان بی کار جامعه، فرهنگ غلط نسبت به کار و تولید است، گفت: اینکه همه انتظار داشته باشند پشت میزنشین شده و در سازمان های دولتی استخدام شوند، خیالی باطل است، جوانان جویای دانش آموخته دانشگاه ها می توانند با توجه به تخصص خود در عرصه های تولیدی و صنعتی وارد شوند.


وی در پاین بر پرهیز از تجمل‌گرایی، تشریفات و آداب غلط و غیرمعمول در جریان ازدواج جوانان تأکید کرد و گفت: افزایش سن ازدواج جوانان، موجب رواج بی حجابی و بد حجابی و در نهایت فساد و ابتذال می شود، همین مسأله یکی از عوامل مهم سست شدن بنیان خانواده هاست./935/پ201/س

ارسال نظرات