۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۸۲۳۳۲
مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری آمل:

حوزه‌های علمیه برای گسترش اندیشه‌های امام صادق تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که امام صادق(ع) با توجه به علوم موجود در زمان خود اقدام به تربیت شاگردان کردند، تلاش برای گسترش اندیشه‌های آن حضرت را وظیفه حوزه‌های علمیه دانست.
حجت الاسلام موسي رجايي، مدير حوزه علميه امام حسن عسکري آمل

حجت الاسلام موسی رجایی، مدیر حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که دوران امام صادق(ع) نسبت به دیگر ائمه اطهار(ع)، دورانی منحصر به فرد بود، خاطرنشان کرد: شرایط اجتماعی و فرهنگی عصر آن حضرت در زمان هیچ یک از امامان دیگر وجود نداشته است.

 

وی با اشاره به این که راه بندگی خداوند و رسیدن به رضای الهی در عمل به احکام دین است، یادآور شد: دین مبین اسلام در ابواب مختلف فقه از ناحیه خداوند منان احکام فراوانی دارد که امام صادق(ع) مبین و ناشر این مجموعه نورانی است.

 

حجت الاسلام رجایی با بیان این که این امام همام در یک شرایط استثنایی از نظر فرهنگی قرار داشت، خاطرنشان کرد: پس از حادثه عاشورا و خفقان و تنگناهایی که از طرف حکومت بنی امیه به وجود آمد، کارهای سیاسی نمی‌توانست صورت گیرد، از این‌رو امام صادق(ع) و امام باقر(ع) با رویکردی فرهنگی کار خود را انجام می دادند.

 

وی با بیان این که امام صادق(ع) و امام باقر(ع) نقش ارزنده ای در راستای احیای اسلام راستین داشتند، تصریح کرد: این دو امام بزرگوار همت والایی را در راستای تبیین دین مبین اسلام انجام دادند.

 

حجت الاسلام رجایی با بیان این که کار گسترده امام صادق(ع) در مذهب تسنن نیز تاثیرگذار بوده است، گفت: اهل سنت پس از آنکه چهار مذهب را معرفی می کنند مذهب پنجمی را هم به عنوان مذهب جعفری نام می برند.

 

وی گفت: با توجه به نقش عظیم و ارزنده این امام گرانقدر در بسط و گسترش علوم، امروز نیز حوزه های علمیه به عنوان حوزه های علمیه امام صادق(ع) شناخته شده اند.

 

مدیر حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که امام صادق(ع) در زمان خود با توجه به علوم موجود اقدام به تربیت شاگردان کردند، خاطرنشان کرد: امروز هم ضرورت دارد تا حوزه های علمیه از همان شیوه و با توجه به گسترش علوم بهره گیرند.

 

حجت الاسلام رجایی با تاکید بر این که حوزه های علمیه بهترین مکان برای ترویج سیره امام صادق(ع) است، یادآور شد: حوزه های علمیه باید تلاش کنند تا در رشته های مختلفی که مردم با آن سروکار دارند وارد عمل شده تا بتوانند در جهان امروز نیز به عنوان مبلغ دین مبین اسلام باشند.

 

وی گفت: حوزه های علمیه نیز در این راستا حرکت را آغاز کرده اند و مشاهده می شود که در کنار دروس اصلی حوزه به دروس جنبی چون روان شناسی، جامعه شناسی و تربیت پرداخته می شود.

 

مدیر حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل افزود: امروز نیز همگان به ویژه حوزه‌های علمیه باید در گسترش اندیشه های این امام گرانقدر تلاش و اهتمام خاصی داشته باشند./950/ت302/ی

ارسال نظرات