۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۸۲۵۲۷
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان:

پاسداری از بارگاه امامزادگان حراست از ائمه است

خبرگزار رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: زمانی حراست از اهل بیت(ع) ایستادن در مقابل تیرهای دشمن بود اما اکنون مراقبت از بارگاه فرزندان آنان وظیفه ما است.
امامزادگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب حجت الاسلام  محمد صالحی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان،  امروز در همایش «موقوفات، بقاع متبرکه، امنیت» در سالن انصار همدان بیان داشت: در برابر ناملایمات باید صبور باشیم.

 

وی از مشقت‌های امام صادق(ع) سخن گفت و بیان داشت: امام جعفر صادق (ع) برای تبلیغ دین مبین اسلام سختی‌های فراوانی را تحمل کرد.

 

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان همدان با اشاره به مشقت‌های نبی مکرم اسلام(ص) برای تبیین جایگاه دین اسلام در میان اعراب اظهار داشت: ایشان اعراب را به جایگاه رفیع انسانیت هدایت کرد.

 

حجت الاسلام صالحی نقش معتمدین امامزادگان را بسیار مهم خواند و افزود: معتمدین امامزادگان پس از هزار و چهارصد سال از ظهور اسلام از آنان مراقبت می‌کنند.

 

وی بر امر حراست از بارگاه فرزندان ائمه تأکید کرد و ابراز داشت: زمانی حراست از اهل بیت(ع) ایستادن در مقابل تیرهای دشمن بود  اما اکنون مراقبت از بارگاه فرزندان آنان وظیفه ما است و امروز هم هیئت امناء مساجد این وظیفه خطیر را به دوش می‌کشند.

 

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان همدان خاطرنشان کرد: ما باید به دنبال تحکیم ولایت اهل بیت(ع) باشیم.

 

 در این مراسم جعفرکزاری، نماینده هیأت امناء امامزادگان استان همدان در خصوص مشکلات حوزه فرهنگی و ایجاد اتاق فکر برای حل مشکلات امامزادگان استان گفت: این امور به انتقال تجربه افراد، افزایش نذورات و مباحث فرهنگی استان کمک می‌کند.

 

وی افزود: باید جلسات هم اندیشی  مسؤولان و هیئت امناء مساجد به صورت مداوم برگزار شود.

 

نماینده هیأت امناء امامزادگان استان همدان در خصوص پیشنهاد برگزاری همایش سالیانه امامزادگان همدان در هر سال تصریح کرد: بیشتر امامزادگان استان، ساختمانی مناسب برای برگزاری چنین برنامه ای ندارند.

 

 کزازی در پایان تأکید کرد:  بقاع متبرکه با مشکل حفاظتی رو برو هستند و نیروی انتظامی در این اماکن مستقر نمی‌شود./957/پ202/ع 

ارسال نظرات