۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۱۸۲۵۴۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:

تعهد به اعتلای آرمان‌های اسلام ویژگی تربیت شدگان مکتب امام صادق است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تعهد به اعتلای اهداف و آرمانهای اسلام ناب محمدی را مهمترین ویژگی تربیت شدگان در مکتب امام صادق(ع) عنوان کرد.
حجت الاسلام محمد باقر کريمي، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي

 

حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: امام صادق(ع) دانشجویان بسیاری را در مکتب علمی و فکری خود تربیت کرده و به جهان اسلام عرضه داشته‌اند که هر کدام زمینه ساز تحولات اجتماعی و فکری در برهه زمانی خود بودند.

 

وی با بیان این که امروز جهان اسلام به پرورش و تربیت شاگردان فاخری در مکتب امام صادق(ع) فخر و مباهات می‌کند، ادامه داد: شیوه تربیتی این امام همام همواره بر تعهد استاد و شاگرد در اعتلای اهداف و آموزه های اسلام ناب محمدی تکیه دارد.

 

حجت الاسلام کریمی تصریح کرد: تعهد استاد و شاگرد در این مکتب الهی به اهداف عالیه اسلام همواره تربیت شدگان این مکتب را ملزم می کرد تا نکات کور و مبهم را که سبب ورود خرافه و انحراف به مبانی اصیل دینی می شد از چهره اسلام ناب محمدی با استناد به گفتمان منطقی و عقلایی دور کنند.

 

زهد و تقوا مولفه های فراموش شده در فضای آموزشی دانشگاهها

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در ادامه گفت: یکی از ضعف های نظام آموزش عالی عدم تعهد و اعتقاد استاد و شاگرد به رسالت اصلی خودشان است که مهم ترین وجه تمایز مکتب تربیتی امام صادق(ع) با مبانی آموزشی در عصر معاصر به شمار می‌رود.

 

وی یکی از چالش های اصلی حوزه آموزش عالی را وجود نگرش مادی استاد و شاگرد به مقوله تدریس و آموزش دانست و افزود: برخی اوقات افراد تنها صرف گرفتن مدرک وارد چرخه آموزش عالی می‌شوند، این در حالی است که مکتب تربیتی امام صادق(ع) کسب علم را زمینه ساز زهد و تقوای الهی می داند؛ مولفه هایی که فضای آموزشی دانشگاه امروز از آن بی بهره است.

 

حجت‌الاسلام کریمی با اشاره به تربیت چهار هزار شاگرد در مکتب الهی امام صادق(ع) افزود: امام صادق(ع) بهترین الگو برای نشر اندیشه و توسعه فرهنگ دینی است چون تفکر حضرت امام صادق(ع) همواره بر گفتمان ولایی و صیانت از شاکله معارف اسلام و فرهنگ شیعی تاکید دارد./936/ت302/ی

ارسال نظرات