۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۱۸۲۶۲۷
جنگ علیه سوریه؛

اوباما بدون مجوز می تواند اما می ترسد

خبرگزاری رسا ـ طبق قانون سال 1973 که کنگره آمریکا آن را تصویب کرده است، رئیس جمهور این کشور اجازه دارد 60 روز جنگ خارجی را بدون مشورت با کنگره آغاز کرده و ادامه دهد
نگراني اوباما از ورود به سوريه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای روسیه در خبری گفت: رییس جمهور آمریکا برای آغاز جنگ و حمله به سوریه مجبور است حدود بیست روز منتظر بماند تا کنگره آمریکا کار خود را آغاز کرده و اعلام نظر کند.


به گفته این خبرگزاری؛ امکان آغاز جنگ بدون اعلام نظر کنگره آمریکا به دستور مستقیم اوباما غیر ممکن نمی باشد. در زمان تعطیلات کنگره، این فرصت برای رئیس جمهور بوجود می آید تا برای پیشی گرفتن از احتمال مخالفت اعضای کنگره، آنها را در مقابل عمل انجام شده قرار دهد.


در همین رابطه مسئول سیاست خارجی مجلس دومای روسیه با تاکید بر اینکه اوباما دست به چنین اقدامی نخواهد زد به صدای روسیه گفت: رییس جمهور آمریکا یک بازی سیاسی  را با کنگره آمریکا آغاز کرده است.


به گفته الکسی پوشکوف؛ اوباما این حق را دارد که بدون مراجعه به کنگره، جنگ با سوریه را آغاز کند ولی این امر به صلاح وی نمی باشد.


گفتنی است طبق قانون سال 1973 که کنگره آمریکا آن را تصویب کرده است، رییس جمهور کشور اجازه دارد 60 روز جنگ خارجی را بدون مشورت با کنگره آغاز کرده و ادامه دهد. اما پرزیدنت اوباما از آنجایی که خطرات احتمالی آغاز و ادامه جنگ علیه سوریه را می داند، سعی دارد تا با تاییدیه کنگره و در صورت بروز این احتمال ها، تقصیر را متوجه کنگره و نه دولت دموکرات خود کند.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات