۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۸۲۸۲۴
نماینده خبرگان رهبری:

اشتباه محاسباتی آمریکا به ضرر رژیم صهیونیستی تمام می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی گفت: حامیان منطقه ای آمریکا در جریان جنگ خانمان‌سوز و احتمالی سوریه از آسیب‌ها مصون نخواهند ماند.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد واعظ موسوي

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد واعظ موسوی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با تأکید بر این‌که موضع ایران در قبال سوریه و جنگ احتمالی آمریکا کاملا روشن است، اظهار داشت: باید توجه داشت که این جنگ به دنبال شکست‌های متعدد تروریست های مورد حمایت غرب در داخل سوریه به وقوع می پیوندد.


وی شکست و سردرگمی آمریکا در عراق و افغانستان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: نهایت تلاش غرب به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی راه‌اندازی جنگ مذهبی و قومی در خاورمیانه و در نتیجه نسل‌کشی امت اسلامی بود، از این روست که استکبار به حمایت از گروه های تکفیری و فرقه‌های ضاله در کشورهای اسلامی می پردازد.


نماینده خبرگان رهبری سوریه را خط مقدم مقاومت اسلامی در منطقه دانست و گفت: آمریکا تلاش داشت با حمایت از گروهک های تروریستی شکست مقاومت را رقم بزند، اما ماه‌هاست که شاهد پاکسازی مناطق آلوده به دست ارتش سوریه از شر تروریست ها هستیم، امروز استفاده از سلاح های شیمیایی بهانه ای برای حمله نظامی به سوریه است.


حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی اشتباه محاسباتی آمریکا در مواجهه با سوریه را به ضرر رژیم صهیونیستی دانست و تصریح کرد: باید دانست که سوریه به مانند دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس نیست که از حمایت مردمی محروم باشد، دولت بشار اسد با مقاومت مقابل تروریست ها ماهیت اصلی گروهک‌های تکفیری را به مردم نشان داد و ثابت کرد غرب به دنبال فتنه‌انگیری در سوریه است.


وی هرگونه تجاوز نظامی به سوریه را مساوی با تسریع در اضمحلال رژیم جعلی صهیونیستی عنوان کرد و افزود: البته دیگر حامیان منطقه ای آمریکا در جریان این جنگ خانمان‌سوز از آسیب‌ها مصون نخواهند ماند، به عبارت دیگر در صورت وقوع این جنگ احتمالی نه تنها منطقه بلکه کل جهان تحت تاثیر عواقب آن خواهند بود.


نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری تلاش اوباما برای رسیدن به اجماع جهانی برای آغاز جنگ علیه سوریه را ناکام دانست و افزود: همانطور که رهبری فرمودند؛ عملیات نظامی علیه سوریه تنها برای سرنگون کردن یک دولت نیست، بلکه ساختارهای اقتصادی یک کشور را از بنیان تغییر داده و یک کشور را ده ها سال عقب نگه می دارد./935/ت302/ع

ارسال نظرات