۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۱۸۳۶۲۶
امام جمعه آمل:

زدودن هویت دینی نسل جوان هدف دشمن از ترویج شبهات است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با بیان این که امروز شبهات زیادی از سوی دشمنان در جامعه دینی تبلیغ می شود، تصریح کرد: این شبهات دینی و اعتقادی بسیار خطرناک بوده و عاملی در جهت زدودن هویت دینی نسل جوان هستند.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل دوشنبه شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان که با موضوع آسیب شناسی عزاداری ماه محرم برگزار شد با بیان این که با آغاز ماه محرم آسیب های اجتماعی در بین جوانان به نحو چشم گیری کاهش می یابد، گفت: ناهنجاری ها و مهمانی های نامتعارف از جمله وقایعی بوده که ممکن است از جوانان سر بزند اما در ماه محرم کاهش می باید.

 

امام جمعه آمل با اشاره به این که ممکن بوده سبک و روش عزاداری جوانان در حال حاضر با سیاق قبل تفاوت کلی داشته باشد، بیان داشت: اما به دلیل آن که در این عزاداری ها نقش جوانان پر رنگ است همین باعث می شود تا آن ها از آسیب های اجتماعی فاصله بگیرند که باید به عنوان فرصتی طلایی مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی ادامه داد: انسان وقتی در زمان معنوی هم چون محرم قرار می گیرد به طبع از پدیده هایی که با ارزش های والای او مغایرت دارد دوری می کند که این رفتار ناشی از سرشت دورنی او است.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که مشارکت و هم گرایی مردم و جوانان در برگزاری عزاداری ماه محرم نوعی وفاق اجتماعی است، گفت: این چنین رفتار ارزنده ای در کم تر نقاطی از جهان دیده می شود.

 

وی با اشاره به این که باید فرهنگ اصیل ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه کنیم، بیان داشت : والدین در افزایش گرایش و تمایل جوانان برای شرکت در مراسم مذهبی نقش موثری دارند و باید تا حد امکان آنان را به سوی این برنامه ها سوق دهند.

 

امام جمعه آمل ادامه داد: دوری از مسائل دینی و اعتقادی می تواند جوانان را به سمت ارتکاب اعمال خلاف سوق دهد که باید بیش از پیش آنان را با شعائر دینی و کرامات والای ائمه معصومین(ع) آشنا کنیم.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که امروز شبهات زیادی از سوی دشمنان در جامعه دینی تبلیغ می شود، تصریح کرد: این شبهات دینی و اعتقادی بسیار خطرناک بوده و عاملی در جهت زدودن هویت دینی نسل جوان هستند.

 

استاد حوزه علمیه آمل بر ضرورت پاسخگویی به شبهات دینی از سوی مبلغان تأکید کرد و افزود: نباید در برابر تهاجم دشمنان اسلام و انقلاب منفعالانه عمل کنیم.

 

سید عیسی هاشمی حیدری، معاون استانداری مازندران، در این جلسه با بیان این که تبیین آداب و رسوم با استفاده از آموزه های دینی باید درجامعه وجود داشته باشد، گفت: فرهنگ به عنوان یک اصل مهم است که پیامبران الهی وائمه معصومین(ع) انسان ها را به سمت وسوی خدایی دعوت کنند.

 

وی افزود: فرهنگ اسلامی به عنوان فرهنگ غنی است که می تواند در مقابله با فرهنگ غربی ایستادگی کند.

 

معاون استانداری مازندران با بیان این که یکی از مشکلات جامعه امروز ما فاصله گرفتن نسل جوان و نسل های گذشته است که به عنوان عمده ترین شکاف در جامعه بوده و استکبار جهانی آن را برنامه ریزی کرده است.

 

وی با اشاره به استفاده از نرم افزار و سخت افزار لازم جهت اجرای برنامه های فرهنگی در جامعه، یادآورشد: متاسفانه بزرگترین مشکلات جامعه برنامه ریزی فرهنگی بوده که اعتبار بسیار کم است و این اعتبارات فرهنگی متناسب با انتظار فرهنگ عمومی مردم نیست.

 

هاشمی حیدری، بیان داشت: شهرداری ها مکلف هستند شرایطی را درجامعه ایجاد کنند تا متولیان فرهنگی بتوانند با برنامه ریزی دقیق نسبت به انجام امور اقدام کنند.

 

وی با اشاره به این که تنوع و تعداد آیین ها و آداب و رسوم دلیل غنای فرهنگی یک جامعه است، گفت: در روزگار بحران هویت، یکی از راه های حفظ هویت فرهنگی بازگشت به آیین ها و آداب و رسوم سنتی است.

 

معاون استانداری مازندران ادامه داد:سرزمین ایران از دیر باز به عنوان یکی از گهواره های تمدن مطرح بوده و به خصوص بعد از حضور دین مبین اسلام در این سرزمین غنای فرهنگ ایرانی صد چندان شده است./950/پ202/ب

ارسال نظرات