۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۱۸۴۳۲۲

هدف‌گذاری پذیرش بیش از 7 هزار طلبه در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: در صورت آغاز و تکمیل پروژه‌های حوزوی استان، ظرفیت پذیرش طلبه در آذربایجان‌شرقی به بیش از هفت هزار طلبه برادر خواهد رسید.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که هم‌اکنون بیش از سه هزار طلبه در مدارس علمیه این استان در حال تحصیل علوم و معارف اسلامی هستند، اظهار داشت: امسال استقبال برای تحصیل در حوزه از سوی جوانان آذری بسیار زیاد بود که به علت ظرفیت محدود، تعداد قابل توجهی از توفیق تحصیل در حوزه محروم شدند.


وی با بیان این‌که هر ساله میزان استقبال علاقه‌مندان برای تحصیل در حوزه نسبت به سال‌های قبل افزایش چشمگیری می یابد، خاطرنشان کرد: با این حال به علت محدودیت‌هایی موجود به ویژه در زمینه فضاهای آموزشی، نمی توان پاسخگوی خیل مشتاقان تحصیل در علوم حوزوی بود.


حجت الاسلام انتظاری با بیان این‌که طی سال‌های گذشته تعداد مدارس علمیه در استان چند برابر شده است، گفت: هم اکنون 8 مرکز علوم دینی تنها در شهر تبریز برای تحصیل خواهران و برادران در علوم حوزوی فعالیت دارند که درصدد راه‌اندازی سطح چهار حوزه در استان هستیم.


مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی از طرح مطالعاتی احداث و راه‌اندازی چند مدرسه علمیه دیگر در استان خبر داد و افزود: در صورت آغاز و تکمیل پروژه‌های حوزوی استان، ظرفیت پذیرش طلبه در آذربایجان‌شرقی به بیش از هفت هزار طلبه برادر خواهد رسید.


وی افزود: سال‌ها کرسی درس خارج در حوزه علمیه تبریز تعطیل بود که چند سال پیش به همت آیت الله مجتهدشبستری درس خارج در حوزه علمیه طالبیه دایر شده و با استقبال علما و حوزویان همراه بوده است، هدف‌گذاری مرکز مدیریت حضور طلاب فارغ‌التحصیل استان در کرسی‌های درس خارج تبریز است.


حجت الاسلام انتظاری با اشاره به تفاهم‌نامه مرکز مدیریت استان با جامعه المصطفی العالمیه قم اظهار داشت: بر اساس این تفاهم‌نامه تعدادی از طلاب خارجی به ویژه طلاب آذربایجانی و حوزه قفقاز برای فراگیری علوم دینی جذب حوزه علمیه تبریز و در این شهر مستقر خواهند شد.


وی در پایان از طرح مطالعاتی جذب دانش‌آموزان نخبه مقطع دیپلم در حوزه های علمیه استان خبر داد و گفت: همانطور که دانشگاه‌ها برای جذب نخبگان تلاش می کنند، حوزه های علمیه نیز برای تحصیل این استعدادهای درخشان باید تلاش کنند، چراکه حوزه نیازمند روحانی فاضل، عالم و متقی است./935/ت302/ب

ارسال نظرات