۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۸۴۳۴۸

ساختمان مدرسه علمیه الزهرا تبریز به بهره‌برداری می رسد

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی از افتتاح ساختمان مدرسه علمیه الزهرا(س) سطح سه تبریز تا چهار ماه آینده خبر داد.
حجت الاسلام مختار مسعودنيا، مدير استاني حوزه علميه خواهران آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه خواهران استان که امروز در حوزه علمیه صادقیه تبریز با حضور آیت الله شبستری برگزار شد، از افتتاح ساختمان مدرسه علمیه الزهرا(س) سطح سه تبریز تا چهار ماه آینده خبر داد.


وی اظهار داشت: ساختمان جدید این مرکز علوم دینی از نیم سال دوم سال تحصیلی 92-93 آماده بهره‌برداری بوده و امیدواریم دیگر پروژه‌های نیمه‌کاره مدارس علمیه خواهران استان نیز به زودی به اتمام برسند و شاهد افزایش ظرفیت پذیرش طلبه خواهر در استان آذربایجان شرقی باشیم.


حجت الاسلام مسعود‌نیا با بیان‌ این‌که هم اکنون 12 مدرسه علمیه خواهران در استان مشغول فعالیت است، خاطرنشان کرد: از این تعداد دو مدرسه در مرکز استان است که امیدواریم طی دو سال آینده این تعداد دو برابر و یا بیشتر افزایش یابد، البته تحقق این امر نیازمند تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه های حوزوی استان است.


مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که 290 طلبه در حوزه علمیه صادقیه تبریز تا پایه 5 مشغول تحصیل هستند، گفت: 36 طلبه نیز به عنوان ورودی بهمن در این مرکز علوم دینی پذیرش خواهند شد، خوشبختانه در سایه تلاش اساتید و طلاب، موفقیت طلاب حوزه علمیه صادقیه طی سال‌های گذشته تداوم داشته است.


وی با بیان این‌که حوزه علمیه صادقیه در سال تحصیلی 91-92 توانست رتبه سوم المپیاد علمی کشور را کسب کند، گفت: سال‌های گذشته نیز این مرکز توانسته بود رتبه های برتر پژوهشی مدارس علمیه کشور را از آن خود کند که امیدواریم این روند رشد و موفقیت در آینده نیز ادامه داشته باشد.


حجت الاسلام مسعودنیا در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح رسالت حوزه های علمیه خواهران در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام پرداخت و اظهار داشت: حوزه علمیه در خط مقدم مقابله با اندیشه‌های التقاطی، ضاله، خرافی و انحرافی فرق ضاله و عرفان‌های کاذب قرار دارد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی با اشاره به گسترش فعالیت تبلیغی فرق ضاله در نقاط مختلف کشور یادآور شد: با توجه به اقبال روزافزون بانوان برای حضور در مجالس و جلسات دینی و مذهبی در استان، رسالت امروز خواهران طلبه به مراتب حساس‌تر از گذشته است./935/پ203/ب

ارسال نظرات