۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۸۴۴۴۳

آغاز به کار نمایشگاه عکس علمای معاصر جهان اسلام در ارومیه

خبرگزاری رسا ـ نمایشگاه عکس علمای معاصر جهان اسلام به همت مرکز پژوهش های اسلامی صدا وسیما و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در ارومیه دایر است.
آغاز به کار نمایشگاه عکس علمای معاصر جهان اسلام  در ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، نمایشگاه عکس علمای معاصر جهان اسلام به همت مرکز پژوهش های اسلامی صدا وسیما و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در موزه مردم شناسی ارومیه دایر است.

 

هدف اصلی برپایی این نمایشگاه در شهرهای مختلف کشور، آشنایی بیشتر نسل جوان با زندگی علما و اندشمندان جهان اسلام است.

 

تعدادی از عکس های نمایش داده شده در نمایشگاه علمای معاصر جهان اسلام رویکرد بومی داشته و به ارائه تصاویری از علما و اندیشمندان آذربایجان غربی می پردازد.

 

نمایشگاه تصاویر و مستندات علما و اندشمندان معاصر جهان اسلام در ارومیه با نمایش 100 اثر در محل موزه مردم شناسی ارومیه واقع در میدان انقلاب در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برای بازدید عموم دایر بوده و و در طول مدت بازدید از موزه مردم شناسی نیز رایگان است.

 

نمایشگاه عکس علمای معاصر به همت مرکز پژوهش های اسلامی صدا وسیما و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در چهار شهر تهران، یزد، قم و تبریز برپا شده و ارومیه نیز امروز پنجمین میزبان این نمایشگاه است.

 

بانک عکس و اسناد واحد اطلاعات اندیشمندان و کارشناسان مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما با هدف پشتیبانی از برنامه سازان صدا و سیما شکل گرفته و در مدت بیش از یک دهه تلاش مستمر به جمع آوری بیش از 100 هزار قطعه عکس، سند و دست نوشته از فرزانگان و علمای جهان اسلام، از طریق فراخوان و ارتباط با دفاتر علما و مراجع پرداخته است./936/د102/ب

ارسال نظرات