۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۱۸۴۴۵۸
حجت الاسلام فخری تاکید کرد؛

بهره گیری از توان مالی خیرین در ساخت مراکز بهداشتی و درمانی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ارومیه و دبیر شورای عالی حوزه های علمیه آذربایجان غربی با بیان این که مسئله کمک و تعاون در دیدگاه مکاتب آسمانی یک اصل مورد پذیرش است، تصریح کرد: از ظرفیت توان مالی خیرین باید در راستای توسعه زیرساخت های بخش بهداشت و درمان جامعه از جمله ساخت بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی، درمانگاه ها و کلینیک های درمانی استفاده کرد.
حجت الاسلام فخري، مديرکل تبليغات اسلامي آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید محمد فخری، امام جمعه موقت ارومیه امروز در نخستین همایش سراسری مجمع خیرین سلامت در ارومیه، با اشاره به اهمیت موضوع سلامت از دیدگاه مکتب اسلام اظهار داشت: آنچه در بحث موضوع سلامت از دیدگاه مکتب اسلام و سیره اهل بیت(ع) مورد تاکید قرار گرفته مسئله خدمتگزاری به بندگان خداست.


وی کمک رسانی به نیازمندان در راستای رسیدن جامعه به مولفه های تعالی و سلامت اجتماعی را از موضوعات مورد سفارش در آیات قرآنی و روایات دینی عنوان کرد.


این مسؤول با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) در خصوص یاری رسانی به نیازمندان، بر ضرورت توجه جدی خیرین جامعه به شناسایی و رفع نیازهای اساسی مردم در حوزه های مختلف از جمله بهداشت و سلامت تاکید کرد و آن را یکی از ارکان جامعه توسعه مدار دانست.


حجت الاسلام فخری در ادامه بیان داشت: نوعدوستی و همکاری در حل مشکلات افراد جامعه به ویژه در جامعه اسلامی از منظر بعد  بشردوستانه نیز باید مورد توجه قرار گیرد.


امام جمعه موقت ارومیه با تاکید بر این که مدیریت امروز جامعه بشری به سمتی رفته است که از توان و ظرفیت توانگران جامعه در حل نیازهای اساسی نیازمندان کمک و به
ره گیرد، افزود: کمک رسانی به نیازمندان و ایجاد همسانی در طبقات و پایگاه های اجتماعی و همچنین کاهش فاصله طبقاتی از الزامات توسعه هر جامعه و مورد تاکید تمامی آیین ها و مکاتب آسمانی است.


این مسؤول با بیان این که مسئله کمک و تعاون در دیدگاه مکاتب آسمانی یک اصل مورد پذیرش است، تصریح کرد: از ظرفیت توان مالی خیرین باید در راستای توسعه زیرساخت های بخش بهداشت و درمان جامعه از جمله ساخت بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی، درمانگاه ها و کلینیک های درمانی استفاده کرد.


حجت الاسلام فخری، خیرین عرصه سلامت جامعه را پاسدار و نگهبان جامعه معرفی کرد و افزود: باید در این عرصه با احساس مسؤولیت بیشتر گام بردارند، اگر چه خیرین استان آذربایجان غربی با همفکری و هم اندیشی مردم توجه خاصی به ساخت مساجد، حوزه های علمیه، مدارس و بیمارستان ها داشته و دارند.


وی با اشاره به افزایش روزافزون طیف بیمارهای مختلف که امروز دامن گیر جوامع بشری شده است، ایجاد زیرساخت های علمی و اجرایی در درمان امراض بشری را نیاز جدی و مطالبه روز جامعه دانست و افزود:  توفیق در این امر نیازمند یک فرهنگ سازی جدی از سوی متولیان امر است.


گفتنی است، نخستین همایش سراسری مجمع خیرین سلامت کشور امروز با حضور سید رضا نیری، مشاور وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور و حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی، امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در استان، کوروش ساکی، رییس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در محل بیمارستان امام خمینی ارومیه برگزار شد./936
/پ203/ب 

ارسال نظرات