۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۱۸۴۵۸۵
با سخنرانی مدیر حوزه‌های علمیه؛

سال تحصیلی دروس تخصصی مرکز فقهی ائمه اطهار آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحیه هجدهمین سال تحصیلی دورس تخصصی فقه و اصول و تفسیر و تربیت محقق مذاهب اسلامی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با سخنرانی مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد.
مراسم آغاز سال تحصيلي مرکز فقهي ائمه اطهار
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه هجدهمین سال تحصیلی دورس تخصصی فقه و اصول و تفسیر و تربیت محقق مذاهب اسلامی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ظهر امروز با حضور طلاب و مسؤولان این مرکز و با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد.
بر اساس این گزارش، آیت‌الله حسینی بوشهری در سخنانی با بیان این که طلاب حوزه‌های علمیه مدافعان و سربازان دین در برابر توطئه‌ها و شبهات دشمنان هستند، گفت: حوزه‌های علمیه پایگاه کتاب و سنت است.
مدیر حوزه‌های علمیه تأسیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) را به خاطر اشراف حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی به نیازهای روز جامعه دانست.
وی طلاب را به استفاده بهینه از فرصت‌ها توصیه کرد و ابراز داشت: امکانات امروز حوزه با گذشته قابل مقایسه نیست و طلبه‌ها باید قدر شرایط امروز را بدانند و از فرصت‌ها به خوبی استفاده کنند.
حجت‌الاسلام محمد قاضی زاده معاون آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از عملکرد علمی، آموزشی و پژوهشی این مرکز پرداخت.
وی با بیان این که در این مرکز 180 جلسه درسی برگزار می‌شود، ابراز داشت: این تعداد ساعت درسی 50 درصد بیش از دروس آزاد حوزه علمیه است.
حجت‌الاسلام حسین حبیبی تبار مسؤول مرکز تربیت محقق مذاهب اسلامی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) نیز در سخنانی گفت: با عنایت شورای عالی حوزه مرکز تربیت محقق مذاهب اسلامی در این مرکز به عنوان یکی از مراکز تخصصی آغاز به کار کرد.
حجت‌الاسلام عظیمی مسؤول بخش تفسیر قرآن مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از دیگر سخنرانان این مراسم بود، وی با بیان این که امسال سال سوم دوره تخصصی تفسیر است، گفت: دویست نفر برای این دوره مراجعه کرده‌اند که از این تعداد بیست نفر انتخاب خواهند شد.
گفتنی است، در پایان این مراسم از سوی مدیریت مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از چهارده نفر از ممتازان علمی، اخلاقی و انظباطی این مرکز تجلیل شد./927/پ202/ن
ارسال نظرات