۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۸۵۳۴۶

طلاب حوزه علمیه زنجان به دوره بصیرت سیاسی اعزام می شوند

خبرگزاری رسا ـ معاون مرکز مدیریت حوزه علمیه زنجان با اعلام خبر اعزام طلاب زنجانی به دوره بصیرت سیاسی گفت: این سومین دوره از سلسله دوره های بصیرت سیاسی است که در قم برگزار می شود و طلاب حوزه علمیه زنجان نیز به این دوره اعزام می شوند.
طلاب حوزه علمیه زنجان به دوره بصیرت سیاسی اعزام می شوند

حجت الاسلام علی ناصر، معاون مرکز مدیریت حوزه علمیه زنجان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اعلام خبر برگزاری دوره بصیرت سیاسی در قم و با تشریح اهداف برگزاری این دوره آموزشی اظهار داشت: این سومین دوره از سلسله دوره های بصیرت سیاسی است که در شهر مقدس قم برگزار می شود، چون داشتن بصیرت سیاسی یکی از لازمه ها و شاخصه های طلبه موفق است لذا طلاب باید در عرصه های امور سیاسی و آگاه کردن اذهان عمومی جامعه با داشتن بصیرت سیاسی وارد شوند.

 

وی افزود: در همین راستا معاونت تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه قم برای تقویت بنیه سیاسی طلاب اقدام به برگزاری این دوره ها می کند که البته این دوره تنها دوره بصیرت سیاسی نیست بلکه دوره نشریات تجربی هم همزمان با آن برگزار می شود.

 

معاونت مرکز مدیریت حوزه علمیه زنجان در ادامه با اشاره به ضرورت ورود و پرداختن طلاب به مباحث سیاسی و آگاهی از مسائل روز تاکید کرد: مقام معظم رهبری به عنوان دیده بان امت اسلام بارها در سخنان خود در جمع طلاب حوزه های علمیه به ضرورت ورود طلاب به این مباحث تاکید کرده اند که البته ایشان افزون بر پرداختن به درس و مباحث علمی و اخلاق، این درخواست را از طلاب دارند و الان نیز انتظار از طلاب به عنوان سرباز امام زمان (عج) این است که آگاه به زمان و مسائل سیاسی باشند که یکی از ضروریات عصر حاضر است.

 

حجت الاسلام ناصر در ادامه به انتقاد برخی از بزرگان از ورود طلاب به عرصه سیاست به خاطر خراب شدن روحیه معنوی آنها اشاره کرد و عنوان داشت: این حرف علما و بزرگان کاملا درست است، اما این بحث زمانی است که طلاب وارد بازی های سیاسی شوند که سبب دوری آنها از اخلاق می شود؛ اما این بحث با ورود طلاب به عرصه بصیرت سیاسی کاملا متفاوت است که باید طلاب به روزنامه ها و مجلات سیاسی و اجتماعی حتما مراجعه داشته باشند چون ممکن است عدم آگاهی آنها به کسانی که از وی راهنمائی می خواهند ضربه بزند. /949/پ203/ع

ارسال نظرات